Bizzarrini
Még év elején jelentette be a Bizzarrini, hogy visszatérnek, és újraalkotják egykori legendás versenyautójukat, az 5300 GT Corsát, amivel még a 60-as években versenyeztek. Ahogy az autóipar fordul a villanyosítás felé, úgy lett egyre nagyobb igény a legendás autók újraalkotása iránt, és ezt a hullámot igyekszik meglovagolni az egykori olasz gyár is, úgy tűnik sikerrel. Ugyanis máris elfogyott mind a 24 példány, amit legyártani készülnek az 5300-ból. Nem véletlen a darabszám: a Bizzarrini 1965-ben egy ilyen autóval nyerte meg kategóriáját a Le Mans-i 24 óráson. Most pedig elkészült belőle az első újkori példány, amit már át is adtak új tulajdonosának.
Az első újkori Bizzarrini stílusosan a 0222-es alvázszámot kapta, amit az egykori le mans-i nyertes versenyautó is. További érdekesség, hogy akkoriban maga Giotto Bizzarrini vezette vissza saját lábon az autót Észak-Olaszországba. Más idők voltak. De ma egy kicsit újraélhetjük. Minden új Bizzarrini 5300-as ugyanazt a Rosso Corsa fényezést kapja, mint az eredeti modell, a szín pontos meghatározásához pedig archeológusokat kértek fel, akik felkutatták az eredeti autó szerelőit, és azok festékmintáit. A gyártó szerint az autó annyira közel van az egykorihoz, amennyire lehet, ugyanakkor néhány modern biztonsági kiegészítőt azért beépítettek, hogy indulhasson az FIA historic futamain.
Motor: 5300 köbcenti, V8, Weber 45 DCOE karburátor, 400 LE
Tömeg: 1230 kg
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!