Esztergomi Suzuki gyár

Elkészült a 3,5 milliomodik magyar Suzuki - Vitarából gyártották a legtöbbet

2020.07.22.
3,5 millió Suzuki modell készült közel 30 év alatt a japán leányvállalat esztergomi üzemében, 123 országba. Fél évszázad után elsőként hozta vissza az autógyártást Magyarországra és lett mára a 10. legnagyobb árbevételű vállalat. A 3,5 milliomodik autó a közönségkedvenc Vitara modell hibrid változata lett. A vállalat kizárólag 48 Voltos ISG technológiával felszerelt Vitara és SX4 S-CROSS modelleket készít 2020-ban.
 
Egy hófehér, hibrid meghajtású Vitara gördült le 3,5 milliomodikként a gyártósorról a közelmúltban Esztergomban, a Suzuki harmadik legnagyobb gyáregységében Japán és India után. A Magyar Suzuki Zrt. fennállásának közel 30 éve alatt Vitarából készült a legtöbb, ezt követi az SX4, a dobogó harmadik fokán pedig a Suzuki első hazai gyártású autója, az első generációs Swift szerepel.
 
Az esztergomi gyárban eddig elkészült 3,5 millió magyar Suzuki közül szép számmal futnak többek között a Dominikai Köztársaság, Guatemala, vagy a Csendes-óceán délnyugati részén található Vanuatu útjain is. A hazai értékesítésen túl a vállalat tavaly a legyártott közel 180 000 járművel összesen 123 országot szolgált ki a globális exportpiacokon. A teljes termelés 88%-a exportra történt.
 
– Az ilyen mérföldkő mindig nagy ünnep számunkra, és ebben a sikerben minden munkatársunknak szerepe van. Ráadásul több olyan kollégánk is van, akik mind a 3,5 millió Suzuki legyártásában részt vettek akár a gyártósoron, akár az irodában végzett munkájukkal – mondta el Yoshinobu Abe, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója a jeles esemény alkalmából.
 
1992-ben 1000 gépjárművet gyártott a vállalat, ma pedig naponta két műszakban hozzávetőlegesen 700 gördül le átlagosan a gyártósorról. Olyan ikonikus modellek kerültek ki az esztergomi gyárból ez idő alatt, mint a Swift három generációja (1992, 2005, 2010), a Wagon R+: Magyarország első egyterű járműve (2000), az Ignis (2003), az SX4 (2006), a Splash (2008), az SX4 S-CROSS (2013), vagy az eddigi legnépszerűbb Vitara (2015).
 
Az első generációs Swifteknél még mindent kézi erővel szereltek össze, mindössze 4-6 robot segítette a termelést a hegesztőüzemben, mára már minden pontot robotok hegesztenek. A technológia lényegében minden új modell bevezetésével fejlődött. Az első autót 3 napig gyártotta a cég, ma 1 nap alatt készül el egy jármű az esztergomi üzemben.
A mi autónk és a kezdetek.
 
Az, hogy a 3,5 milliomodik autó a közönségkedvenc Vitara modell hibrid változata lett, szintén jól mutatja, hogy a Magyar Suzuki Zrt. fennállása óta az innovációra törekszik. A fenntartható gyártás és üzemeltetés jegyében az új modellek, illetve modellfrissítések fejlesztése gyakorlatilag folyamatosan zajlik a Suzukinál a piaci trendeknek, igényeknek és a szabályozási környezetnek megfelelően, hogy minél több ember számára biztosíthassa a biztonságos vezetés élményét. Tavaly december óta a vállalat kizárólag új, 48 Voltos ISG technológiával felszerelt Suzuki Vitara és SX4 S-CROSS modelleket készít a magyar és az uniós piacok számára.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.17
Búcsúzunk a VW stílusos modelljétől. ..
2025.01.17
Az autósok mezőnyében a hazai kedvenc Jazid al-Radzsi sikerével zárult a Szaúd-Arábiában....
2025.01.17
Idén novemberben véget ér a Lexus RC F szupersportkocsi, valamint az alapját képező RC kupé....
2025.01.17
A Das WeltAuto 2024-ben egy online, reprezentatív felmérést végzett azon 18 évnél idősebb....
2025.01.17
AZ Atto 2 nevű modell februártól lesz kapható. ..
2025.01.17
2015-ben vezették be a vármegyei autópálya-matricát, amely ezáltal már 10 éve elérhető a piacon.....
2025.01.17
Több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet....
2025.01.17
Annyi biztos, hogy a BMW nem rest dinamikusan fejleszteni az infotainment rendszerét, ami immáron a....
2025.01.17
Húsz percen belül két kamion- és egy buszbalesetről adott hírt a katasztrófavédelem pénteken reggel....
2025.01.17
Az autósok mezőnyében a hazai kedvenc Jazid al-Radzsi, a motorosoknál pedig az ausztrál Daniel....