Nissan X-Trail
Az X-Trail Hegyimentő koncepció módosításai közé tartozik, hogy a kerekeket lánctalpakra cserélték, ami magabiztos tapadást biztosít a csúszós pályákon, míg a hátsó üléseket eltávolították, hogy hordágyat lehessen beszerelni, amely lehetővé teszi a sérült síelők legközelebbi egészségügyi intézménybe történő szállítását, valamint kialakítottak egy ülőhelyet egy orvosi szakember számára.
Kívülről egy egyedi tetőcsomagtartót szereltek az autóra egy evakuációs hordágy és a sílécek szállítására. Az X-Trail tetején sziréna, villogó fényhíd és reflektorok is helyet kapott, valamint a motorháztetőre is kerültek lámpák. Az első- és hátsó sárvédőket kiszélesítették, hogy elférjenek a lánctalpak, és az első lökhárítót alkalmassá tették egy csörlő felszerelésére. Az első és a hátsó lökhárítókat megerősített vonóhorogokkal látták el, az autó oldalára pedig fellépőket építettek, hogy megkönnyítsék a feljutást, mivel ez az X-Trail a lánctalpaknak köszönhetően 23 cm-rel lett magasabban, mint az utcai változat.
Az X-Trail Hegyimentő tanulmányautó kifejlesztésére és megépítésére azért került sor, hogy kiemelje az X-Trail fejlett, elektromos, ikermotoros e-4ORCE összkerékhajtási rendszerét. Ezt a rendszert az különbözteti meg a hagyományos mechanikus rendszerektől, hogy a másodperc 1/10 000-ed része alatt képes reagálni a változó tapadási szintekre, körülbelül 1000-szer gyorsabban, mint a hagyományos összkerék-meghajtású rendszerek esetében, és a rendelkezésre álló tapadásnak megfelelően képes a kerekek közötti erőelosztást egyedileg szabályozni. Az utasok nem is sejtik, hogy az e-4ORCE rendszer minden körülmények között olyan hatékonyan dolgozik a tapadás biztosításán, hogy nyugodtan utazhatnak nedves városi, lombos külvárosi, sáros vidéki vagy havas hegyi utakon.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!