Lexus
A brit Auto Express éves felmérése, az olvasók által kitöltött, több tízezer kérdőív alapján összeállított Driver Power értékelés elsősorban az egyes típusok jellemző meghibásodásaira, a problémák előfordulásának gyakoriságára világít rá. A vevőelégedettségi rangsorban rendszerint remekül teljesítenek a Lexus és a Toyota modelljei (idén két-két modelljük szerepelt a legjobb tíz autó között), ám legalább ilyen fontos, hogyan teljesítenek azok a szakemberek, akik az első számú találkozási pontnak számítanak az ügyfél és a márka között. Ahhoz, hogy egy márkakereskedés, illetve márkaszerviz a legkiválóbbak közé kerülhessen, legalább olyan sokrétű elvárásoknak kell megfelelnie, mint maguknak az autóknak.
Ha egy szerviz nem képes azonosítani és orvosolni egy problémát (20,5 százalékos említéssel ez az ügyfelek első számú sérelme), ha késnek a javítással vagy karbantartással (19,1%), vagy ha csak piszkosan adják vissza az autót (16,2%), azzal máris romlik a márka megítélése, és ezzel a helyezése is. Szintén a legsúlyosabb panaszok között említették a brit ügyfelek az udvariatlan személyzetet (13,7%), ha nem hívják vissza a tulajdonost (12,2%), ha a költségek meghaladták az előzetes kalkulációt (12,1%), de azt is sokan sérelmezik – joggal –, ha a szerviztanácsadó nem magyarázza el, mi volt a baj, és hogyan orvosolták azt (10,0%).
Mindez még értékesebbé teszi a Lexus első helyezését a Driver Power idei kereskedés-felmérésén. A márka 90,23 százalékos összteljesítményével megismételte tavalyi elsőségét, és a hét részterület (infrastruktúra, csereautó, udvarias személyzet, kommunikáció, elvégzett munka minősége, munkavégzés gyorsasága, ár/érték arány) egyikén sem végeztek hátrébb a negyedik helynél, de több szempontból is a legkiválóbbnak bizonyultak a 28 vizsgált márka közül.
Ennyi elismerés pedig kötelez: a Lexus világszerte, így Magyarországon is minden erejével arra törekszik, hogy mind kiválóbb tulajdonosi élményben részesítse ügyfeleit. Ennek égisze alatt erőteljes hálózatbővítésre készül a Lexus hazai importőre az idei évben.
Az év végéig egy új Lexus márkakereskedéssel, és két új márkaszervizzel bővül a hálózat.
A Lexus Buda, és a Lexus Szeged után, 2018 decemberében nyílik a Lexusharmadik hazai kereskedése, a Lexus Debrecen. Míg a Toyota által jegyzett prémium márka szervizlefedettsége- Monor mellett - tovább bővül a kaposvári (várható nyitás: 2018 október), valamint a halásztelki Lexus szervizzel (várható nyitás: 2018 december).
Ennek köszönhetően a márka hamarosan már hat hazai helyszínen várja jelenlegi és leendő ügyfeleit a tőle megszokott minőséggel.