Értünk hozzá! kampány

Életveszélyessé tette a Hondát a sufni szerviz

2016.10.04.

A garanciaidő lejárta után még mindig sokan fordulnak az olcsó, számlamentes sufni műhelyekhez. Ez a választás azonban sok esetben kellemetlen következményeket szül: amennyiben az autó rossz kezekbe kerül, könnyen pórul járhat a tulaj. A rosszul sikerült javítások után ismét a márkaszervizhez fordulnak az ügyfelek, s az ott dolgozó kollégáknak kell menteniük a helyzetet. Az “Értünk hozzá!” kampányban részt vevő márkák számtalan hasonló esetről számoltak be. Íme, az egyik, ahol a visszahívási akcióban derült ki, hogy a kontár sufni életveszélyessé tette a Hondát.

Egy hazai murvás használtautó-kereskedőtől vásárolta meg történetünk szereplője évek óta áhított autóját, egy Honda Accordot. Az autó hirdetésében a szokásosak voltak olvashatóak: Németországból származik ugyan, de garantált az alacsony futásteljesítmény, az állapota megkímélt, a kocsi pedig törésmentes. Szóval ilyen vétel ritka, mint a fehér holló. Némi vizsgálódás és gondolkodás után az üzlet meg is köttetett, majd a vásárló boldogan használta autóját, hiszen pont egy ilyen járműre vágyott, amely kényelmet és biztonságot nyújt az egész család számára. A vásárló mindössze egy hibát követett el: nem vizsgáltatta át a gépkocsit egy márkaszervizben sem a vétel előtt, így a rejtett hibák nem derültek ki. Az  illúziók pedig hamarosan szertefoszlottak.

A kép csupán illusztráció

A KEKKH-tól (Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala) kapott egy értesítő levelet a vásárló, hogy a Honda hazai importőrének tájékoztatása szerint a gépkocsi érintett az elhíresült Takata légzsákvisszahívási-kampányban, amely okán az utasoldali légzsák gyújtópatronjának cseréje szükséges. Természetesen a beavatkozás díjmentes, mivel a javítás költségét a gyártó viseli. A jármű tulajdonosa korábban nem járt Honda márkaszervizben, így az értesítő levél szervizlistája szerint felkereste a legközelebbi hivatalos szerelőt. A meglepetés ezután következett.

A szerviz a megbeszélt időpontban fogadta a járművet, felvették a megrendelő munkalapot, majd a szerelő nekilátott a gyújtópatron cseréjének. A szerelés során egyre-másra érték a meglepetések a szerelőt, a légzsák gyújtóegység csatlakozó kábele például a levegőben lógott és nem csatlakozott a megfelelő helyre. A patron cseréjéhez a komplett légzsákmodult ki kellett szerelni, ekkor érte a második meglepetés a szakembert.

A gyújtópatron egy fémhenger, amelyben a légzsák felfújásához szükséges robbanótöltet helyezkedik el, az említett autóban ez a henger teljesen üres volt, és két félbevágott, majd utólag összehegesztett patronból állt. Normál esetben ilyenkor a műszerfalon az utasvédelmi kontroll-lámpa világít, hiszen rendellenes üzemállapotot észlel azáltal, hogy nem érzékeli a rendszer egyik elemét, nevezetesen az utasoldali légzsákot. Azonban az ügyeskedő autószerelő, - aki talpra állította ezt a korábban valamilyen balesetben sérült járművet -, gondoskodott arról, hogy átverje a jármű fedélzeti rendszerét és vele együtt a sofőrt is, mivel egy pici elektronikai átalakítással elérte azt, hogy a műszerfalon a normál működésnek megfelelő üzemmódot jelezzen a figyelmeztető-rendszer.

Mint kiderült, - ellentétesen azzal, amit a kereskedő állított -, a jármű egyáltalán nem volt balesetmentes, az utasoldali front légzsák hiányzott az autóból, és egy - akár vétlen - baleset következtében nemcsak az utas, de a jármű egyetlen utasvédelmi rendszere sem lépett volna működésbe, ezzel beláthatatlan következményeket, sérüléseket okozva a járműben ülőknek. Időközben a kereskedő megszűnt, akitől vásárolta a gépkocsit, így a jármű tulajdonosa kénytelen volt saját költségén megjavíttatni autóját.

Mielőtt használt gépkocsit vásárolnánk, érdemes a négykerekűt elvinnünk egy márkaszervizbe, ahol 10-20 ezer forintért átvizsgálják azt, s egy teljes képet kaphatunk a kiszemelt jármű állapotáról. A használat során pedig vegyük figyelembe a márkaszervizek idős autókra vonatkozó szolgáltatásait, mielőtt bizonytalan kezekbe adnánk féltve őrzött gépjárművünket, kérjünk a hivatalos szervizekről is ajánlatot!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.06.29
A magyar és a nemzetközi sajtóban egyaránt arról szóltak a hírek, hogy a belső égésű motoroknak....
2022.06.29
A sofőrt nem érdekelte, hogy több hatóság is eltiltotta a járművezetéstől, egészen 2025-ig, a....
2022.06.29
Miután az ukrán-orosz háború miatt Ukrajnában leállt a Skoda több típusához gyártott kábelkorbácsok....
2022.06.29
A kórházba szállítást követően meghalt a 811-es úton, Bicskénél történt szerdai baleset harmadik....
2022.06.29
Az Autós Nagykoalíció üdvözli, hogy a német kormány előterjesztésére, a magyar kormány teljes....
2022.06.29
Nagyon gyerekcipőben jár még a Cupra márka, így nem meglepő, hogy egyelőre kérdések övezik a....
2022.06.29
-  Air China kínai légitársaság újraindítja a több mint két éve bezárt járatát Peking és Budapest....
2022.06.29
- A jelenlegi bonyolult, 27 féle parkolási zóna helyett átlátható, világos, négy zónatípusból álló....
2022.06.29
- Uniós forrásokat nyert a Nyugati pályaudvar fejlesztése és nagyon jó minősítést kapott az Európai....
2022.06.29
Hazánkban is megjelent egy szuper-sportkocsikat kölcsönző vállalkozás, ahol többek között Ferrarit....