Értünk hozzá! kampány

Életveszélyessé tette a Hondát a sufni szerviz

2016.10.04.

A garanciaidő lejárta után még mindig sokan fordulnak az olcsó, számlamentes sufni műhelyekhez. Ez a választás azonban sok esetben kellemetlen következményeket szül: amennyiben az autó rossz kezekbe kerül, könnyen pórul járhat a tulaj. A rosszul sikerült javítások után ismét a márkaszervizhez fordulnak az ügyfelek, s az ott dolgozó kollégáknak kell menteniük a helyzetet. Az “Értünk hozzá!” kampányban részt vevő márkák számtalan hasonló esetről számoltak be. Íme, az egyik, ahol a visszahívási akcióban derült ki, hogy a kontár sufni életveszélyessé tette a Hondát.

Egy hazai murvás használtautó-kereskedőtől vásárolta meg történetünk szereplője évek óta áhított autóját, egy Honda Accordot. Az autó hirdetésében a szokásosak voltak olvashatóak: Németországból származik ugyan, de garantált az alacsony futásteljesítmény, az állapota megkímélt, a kocsi pedig törésmentes. Szóval ilyen vétel ritka, mint a fehér holló. Némi vizsgálódás és gondolkodás után az üzlet meg is köttetett, majd a vásárló boldogan használta autóját, hiszen pont egy ilyen járműre vágyott, amely kényelmet és biztonságot nyújt az egész család számára. A vásárló mindössze egy hibát követett el: nem vizsgáltatta át a gépkocsit egy márkaszervizben sem a vétel előtt, így a rejtett hibák nem derültek ki. Az  illúziók pedig hamarosan szertefoszlottak.

A kép csupán illusztráció

A KEKKH-tól (Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala) kapott egy értesítő levelet a vásárló, hogy a Honda hazai importőrének tájékoztatása szerint a gépkocsi érintett az elhíresült Takata légzsákvisszahívási-kampányban, amely okán az utasoldali légzsák gyújtópatronjának cseréje szükséges. Természetesen a beavatkozás díjmentes, mivel a javítás költségét a gyártó viseli. A jármű tulajdonosa korábban nem járt Honda márkaszervizben, így az értesítő levél szervizlistája szerint felkereste a legközelebbi hivatalos szerelőt. A meglepetés ezután következett.

A szerviz a megbeszélt időpontban fogadta a járművet, felvették a megrendelő munkalapot, majd a szerelő nekilátott a gyújtópatron cseréjének. A szerelés során egyre-másra érték a meglepetések a szerelőt, a légzsák gyújtóegység csatlakozó kábele például a levegőben lógott és nem csatlakozott a megfelelő helyre. A patron cseréjéhez a komplett légzsákmodult ki kellett szerelni, ekkor érte a második meglepetés a szakembert.

A gyújtópatron egy fémhenger, amelyben a légzsák felfújásához szükséges robbanótöltet helyezkedik el, az említett autóban ez a henger teljesen üres volt, és két félbevágott, majd utólag összehegesztett patronból állt. Normál esetben ilyenkor a műszerfalon az utasvédelmi kontroll-lámpa világít, hiszen rendellenes üzemállapotot észlel azáltal, hogy nem érzékeli a rendszer egyik elemét, nevezetesen az utasoldali légzsákot. Azonban az ügyeskedő autószerelő, - aki talpra állította ezt a korábban valamilyen balesetben sérült járművet -, gondoskodott arról, hogy átverje a jármű fedélzeti rendszerét és vele együtt a sofőrt is, mivel egy pici elektronikai átalakítással elérte azt, hogy a műszerfalon a normál működésnek megfelelő üzemmódot jelezzen a figyelmeztető-rendszer.

Mint kiderült, - ellentétesen azzal, amit a kereskedő állított -, a jármű egyáltalán nem volt balesetmentes, az utasoldali front légzsák hiányzott az autóból, és egy - akár vétlen - baleset következtében nemcsak az utas, de a jármű egyetlen utasvédelmi rendszere sem lépett volna működésbe, ezzel beláthatatlan következményeket, sérüléseket okozva a járműben ülőknek. Időközben a kereskedő megszűnt, akitől vásárolta a gépkocsit, így a jármű tulajdonosa kénytelen volt saját költségén megjavíttatni autóját.

Mielőtt használt gépkocsit vásárolnánk, érdemes a négykerekűt elvinnünk egy márkaszervizbe, ahol 10-20 ezer forintért átvizsgálják azt, s egy teljes képet kaphatunk a kiszemelt jármű állapotáról. A használat során pedig vegyük figyelembe a márkaszervizek idős autókra vonatkozó szolgáltatásait, mielőtt bizonytalan kezekbe adnánk féltve őrzött gépjárművünket, kérjünk a hivatalos szervizekről is ajánlatot!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..