Japán

Életmentő autót tervezett a Toyota volt főmérnöke

2018.01.24.

A Japánra lecsapó cunami késztette Curumaki Hideót arra, hogy belevágjon egy árvízálló törpeautó fejlesztésébe.

2011 tavaszán óriási pusztítást végzett a Japán partjaira törő szökőár. A Toyota Auto Body egykori főmérnöke, Curumaki Hideo számára személyes okok miatt is emlékezetes a természeti katasztrófa: amint a híradóban nézte a víztömeg által elsodort autókat, eszébe jutott idős, nehezen mozgó édesanyja, és az, vajon mi történne vele egy hasonló helyzetben. Arra a következtetésre jutott, hogy egy süllyedésbiztos autó, amely ráadásul haladni is képes a vízben, hasonló helyzetben sokak számára lehetne a túlélés kulcsa. És mivel munkahelyén, a Toyota Motor Corporation karosszériafejlesztő leányvállalatánál éppen egy egyszemélyes elektromos törpeautó kifejlesztésén dolgoztak, nemcsak az indíttatás, hanem a szaktudás is rendelkezésére állt, hogy megvalósítsa élete újonnan nyert értelmét.

Curumaki Hideo minimális tőkével megalapította a Fomm Corporationt, és 2012-ben megkezdte a fejlesztéseket. Egy évvel később kész volt a prototípus, amelyet a Toyotánál megszerzett tudását, valamint cége támogatását a projekthez felhasználva, teljes egészében egyedül, kézzel épített meg. Már ez elég kiforrott volt ahhoz, hogy felkeltse a tokiói egyetem kutatóinak érdeklődését: a következő három évben együtt dolgoztak az optimális vízi meghajtás kifejlesztésén. Végül arra jutottak, hogy turbina formájú küllőkkel szerelt keréktárcsákat alkalmaznak, amelyek természetes forgásuk során hátrafelé lökik ki a vizet – a megoldás előnye, hogy vízen is a szárazföldön használatos kormányművel irányítható az autó.

2016-tól egy thaiföldi autóalkatrész-gyártó és ingatlanértékesítő vállalkozás vette szárnyai alá a Toyota egykori mérnökét. Mostanra a negyedik prototípusnál járnak, és terveik szerint az év végén megkezdődhet a sorozatgyártás az alternatív hajtású járműveket jelenleg rendkívül magas támogatásban részesítő Thaiföldön, később pedig már meglévő partnerein keresztül Japánban is.

Az elektromos meghajtású, ezért tiszta üzemű jármű négyszemélyes lesz, vezetéséhez pedál helyett gázkart szerelt be a tervező, mert így jobban tudott gazdálkodni a hellyel. Az akkumulátorok feltöltése hat órát vesz igénybe, ám vészhelyzet esetén könnyen és gyorsan cserélni is lehet azokat, így ha menni kell, azonnal indulhatnak. Egy feltöltéssel mintegy 150 kilométert tud megtenni a jármű, legnagyobb sebessége 80 km/h körül van.

Az alkotó reméli, hogy évente akár tízezer autót is gyárthatnak (és eladhatnak) Ázsiában, 2020-tól pedig a tőzsdére szeretne vonulni vállalkozásával. „Ha elkészül, első dolgom lesz leparkolni egyet a házunk előtt – biztos, ami biztos. Bízom benne, hogy mások is így gondolkodnak majd” – hangsúlyozta Hideo.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.02
Egy nem mindennapi, 2021-es felvételt kapott a Bpiautósok egy olvasójától. ..
2024.05.02
A magyarországi használtautó-piacon jelenleg az élen még a korábbi évtizedek hagyományosan erős....
2024.05.02
A nagyobb akkumulátorkapacitásnak és a frissített regeneratív fékezőszoftvernek köszönhetően....
2024.05.02
Pekingben mutatta be 1000 km-es hatótávú Shenxing PLUS elektromosautó-akkumulátorát a vállalat. ..
2024.05.02
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű vállalattal....
2024.05.02
Szegmensén túlmutató hely- és funkciókínálattal borítja rá az asztalt a kis szabadidőautók piacára....
2024.05.02
Május 10-én, a Mentők napján megemlékezést és ünnepet tart az Országos Mentőszolgálat. ..
2024.05.02
Nemrég egy illegálisan és nem hétköznapi módon tuningolt Suzuki Swift tulajdonosát igazoltatták a....
2024.05.02
A videó elején látszik, hogy egy kamion előzése okozza a torlódást, az autósoknak pedig nem....
2024.05.02
Egy új felszereltségi szinttel, valamint általában gazdagabb felszereltséggel kerül forgalomba a....