Nehéz töltőállomást találni a városokban, hát még a kevésbé modernizált vidékeken. Ez a tény azonban nem rettentette el a Bollinger Motors-t, és bemutatták kalandvágyó környezetvédőknek készült elemmel működő terepjárójukat, a B1-et.
Egy kemény és durva elektromos terepjáró ötlete már korábban is felmerült néhányszor– a Land Rover belepakolt néhány motort a Defenderbe, és az ősi G-osztály is kapott némi ráncfelvarrást – de ezek a kezdeményezések nem jutottak el a koncepciótól a valóságig. Ez nem azt jelenti, hogy egy off-road EV egy rossz ötlet lenne, sőt.
Az akkumulátor technológia villámsebességgel fejlődik, így a hatótávolsággal kapcsolatos szorongásra egyre kevesebb ok van, míg az elektromos motorok jellege lehetővé teszi az egyes kerekekhez tartozó nyomaték pontos szabályozását.
Apropó nyomaték, ha a rendelkezésre álló nyomaték 100 százaléka feletti uralom legfeljebb csak akkor jöhet jól, ha meredek utakon kell haladni vagy és tuskókat kell vontatni. Mindezek a tényezők hozzájárulnak a minőségi négykerékmeghajtáshoz.
Kétféle opció lesz elérhető: 60 vagy 100 kWh-os akkumulátor, melyek 193 és 322 km megtételére képesek. A 60 kWh kapacitásút hét órába telik teljesen feltölteni egy normál fali aljzattal, és 45 percen keresztül egy DC gyorstöltővel, míg a nagyobb egységet 12 órára kell csatlakoztatni egy konnektorra vagy 75 percre egy gyors töltőre. A történet tanulsága, hogy érdemes a gyors töltőt használni, kivéve, ha az illető sok szabadidővel rendelkezik.
Mind a 193, mind a 322 kilométeres távolság becsült tartománynak tekintendő, az azonban biztos, hogy a Bollinger B1 hosszabb távot lesz képes megtenni, mint bármely más elektromos autó, ami ma az utakon van.” – mondja John Hutchison, a Bollinger Motors mérnöke. „Az átlagos amerikai kevesebb mint 36 mérföldet tesz meg naponta autóval, így a B1 tökéletesen megfelel a mindennapos kihívásoknak.”
Méretét tekintve a B1 egyedülálló az utakon. Mindkét végén 2,67 m tengelytáv és 1,72 m nyomtáv, ezzel lábujjhegyen lépked a Jeep Wrangler Sport és a Toyota Tacoma-hoz hasonló terepjárók közötti határvonalon.
Amikor a raktér üres és befejeződött a munka, a B1 sportkocsiként is kiválóan megállja a helyét. Ezt olyan tulajdonságinak köszönheti, mint a 360 lőerős motor, a 640 nm-es forgónyomaték és hogy 4,5 másodperce alatt gyorsul 100 km/órára.
Jelenleg nincs arról információ, hogy mikor fogják elkezdeni a B1-et gyártani vagy mennyibe fog kerülni. A cégnek van egy kutatási és fejlesztési központja a New York-i Hobartban, de továbbra is egyeztetnek különböző gyártókkal arról, hogy ki legyen felelős a termelésért. Ha egyszer megtalálták a gyártót, a cég elmondása szerint akár 19 hónapon belül megjelenhetnek a fogyasztók számára készült autók az utakon.