elektromos autózás
A CNPC közleménye nem tartalmaz részleteket a tulajdoni részesedésről, de a www.qcc.com hivatalos üzleti regisztrációs portál szerint az új vállalkozás, a Shanghai Jieneng Smart Power New Energy Technology Co Ltd. 37,5 százalékban a SAIC Motor tulajdonában van, a PetroChina és a CATL pedig egyaránt 12,5 százalékos részesedéssel rendelkezik a közös vállalkozásban. A második legnagyobb kínai olaj- és gázipari vállalat, a Sinopec 25 százalékos tulajdonosa a közös vállalatnak.
A sanghaji központú közös vállalat profilja az elektromos járművek akkumulátor-egységeinek lízingelése, valamint azok gyors cseréjét lehetővé tévő technológia kifejlesztése és szolgáltatásként való nyújtása - írja a CNPC közleménye.
A akkumulátorcsere-technológia fejlesztésének és elterjesztésének az egyik fő támogatója, a kínai Ipari és Információs Minisztérium (MIIT) tervei szerint 2023-ra már több mint ezer akkumulátor-csereállomás áll majd az addigra forgalomba helyezett mintegy 100 ezer, az akkumulátorok gyors cseréjére alkalmas elektromos jármű rendelkezésére Kínában.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!