Duna-híd
Az eljárás eredményét a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben - írta a Napi.hu. A beruházás 85 százalékban uniós pénzből megy.
A közbeszerzés szerint a 137 méter hosszú és 4,9 méter széles híd egyenes tengelyű, ötnyílású lesz. A felszerkezet nyílásonként 3-3 előre gyártott, előfeszített vasbeton hídgerendából készül, helyszíni vasbeton pályalemezzel.
A létesítmény magyar oldalán a gyalogos és kerékpáros jobb parti Duna-ártéri híd mellett megvalósítandó egy jobb parti megközelítő út a közeli duzzasztómű és a híd között mintegy fél kilométer hosszúsággal.
A szlovák oldalon egy mederhíd épül
A közbeszerzés alapján a szóban forgó ártéri híd mellet egy a szlovák fél által megvalósítandó mederhíd is megépül. A két építmény közös pillérrel rendelkezik majd. Az építési helyszínt kizárólag a duzzasztóművön keresztül lehet megközelíteni.
Ezen az úton két nagyobb műtárgy található (Görgetegi Duna-ág, Szigeti Duna-ág), amelyek állapotát teljes körűen felül kell vizsgálni, és amennyiben szükséges a műtárgyak megerősítését, felújító munkáit a kivitelezés megkezdése előtt el kell végezni.
A híd projektjében a határmetszéspontok kijelöléséről tavalyelőtt decemberben írt alá Magyarország és Szlovákia kétoldalú kormányközi megállapodásokat. A korábbi sajtóhírek szerint a Szigetközben fekvő Dunakiliti és a Csallóközben található Doborgaz között gyalogos és kerékpáros Duna-meder híd épül, melyhez mindkét oldalon ártéri hidak csatlakoznak. A projektben összességében egy a Duna régi medrét átszelő, 482 méter hosszú, úgynevezett hárompólusú, legyezőszerű híd épül.