Audi Q-sorozat

Eldőlt: 2019-ben érkezik az Audi Q4

2017.03.20.

Az Audi kompakt szabadidő-autóját a 2014-es TT Offroad tanulmány inspirálja.

Az Audi a szokásos éves beszámolóján jelentette be, hogy 2019-ben kezdi el árusítani a Q4-es modellt. Ez a típus az új SUV offenzíva fontos szereplője lesz az elektromos Q6 és a fényűző Q8 mellett. A Q4 feladata az lesz, hogy a BMW X2-től, a Mini Countryman-től, a Range Rover Evoque-tól és a Mercedes-Benz GLA-tól csábítson el vevőket. Ugyanarra az MQB platformra épül majd, mint amit a hamarosan érkező, második generációs Q3 is használ. Már egy éve lehet tudni, hogy az új Q3 Győrben készül majd 2018-tól, még azt sem lehet kizárni, hogy a műszakilag a Q3-ra épülő Q4 gyártása is a magyar üzam feladata lesz.

Az Audinál dolgozó belső források az Autocar c. lapnak elárulták, hogy a Q4 hossza legalább 4,5 méter lesz, ami 11 centivel több, mint a jelenlegi Q3 hosszúsága. A dizájn a 2014-es Pekingi Autószalonon bemutatott TT Offroad tanulmány továbbgondolásából születik meg, ami azt jelenti, hogy a kupés tetőív és a lapos ötödik ajtó valószínűleg a szériaautón is megjelenik majd.

A belső térben minden olyan fejlesztés megtalálható lesz, amit a Volkswagen-konszern a következő generációs MQB-alapú autók számára fejleszt. Ilyen például a full HD felbontású digitális műszerfal, a gesztusvezérlés, a 9,2 colos érintőképernyő, a vezeték nélküli telefontöltés és a legújabb hálózatba kapcsolási lehetőségek.

A motorválasztékban megjelennek az 1,5 literes négyhengeres benzin és dízelmotorok. Ennek a motorcsaládnak az első tagja a frissített Golfban nemrég jelent meg. Természetesen a mai kétliteresek is elérhetőek lesznek frissített formában, az RS Q4 nevű csúcsmodellt pedig a 2,5 literes, öthengeres turbómotor fogja hajtani, akár 400 lóerővel.

Ahogy ma már elvárás, hibrid is lesz a választékban. Egyelőre csak annyi biztos ezzel a változattal kapcsolatban, hogy elektromos módban 50 kilométert biztosan meg tud majd tenni – ennyi ugyanis a Kínai törvények szerinti előírás, és az Audi nem hagyhatja figyelmen kívül az egyik legfontosabb piaca követelményeit. A pekingi TT Offroad tanulmányban is konnektoros hibrid hajtás dolgozott 408 kombinált lőerővel és 880 kilométeres hatótávolsággal. Azt még nem tudni, hogy az indukciós töltés lehetősége a tanulmányból a szériaautóba is átjut-e. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.30
A bpiautosok.hu oldal olvasójának fedélzeti kamerája rögzítette a nem mindennapi felvételt még....
2024.04.29
Ez az érzékelő hiánycikk, sokszor rossz és nagyon drága. ..
2024.04.29
„Bemértek vagy nem?” – eloszlatjuk a dilemmát.   ..
2024.04.29
Összeütközött két autó az M3-as fővárosi szakaszán - írja hétfő délután a Katasztrófavédelem.  ..
2024.04.29
A Hyundai Motor Group átlépte a 10 millió globális csatlakoztatott autós szolgáltatási előfizető....
2024.04.29
A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén: a....
2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....
2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....
2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..