e-mobilitás

Egyre többet kell várni az elektromos autókra

2022.11.23.

Egy éven belül hatról tíz hónapra nőtt az elektromos autók szállítási ideje. Az átlagtól lefelé és felfelé is nagy az eltérés.

 

Mercedes zászlóshajó EQS: az egyetlen kivétel, gyorsan hozzájuthat az, akinek sok pénze van.

Erről az Automobilwoche iparági és üzleti lap számol be a jelenlegi szállítási idők és a 2021 októberi várakozási idők összehasonlításában a Carwow összehasonlító portál adatainak segítségével.

1,8 millió nyitott Volkswagen megrendelés

A Volkswagen nagy türelmet követel vásárlóitól, és 1,8 millió nyitott megrendelésével Nyugat-Európa legnagyobb rendelésállományával rendelkezik. A Volkswagen ID családjának modelljeire átlagosan egy év a várakozási idő, sőt az E-Crafter esetében rendelési befagyasztás van. Az ID Buzz várakozási ideje jelenleg 17 hónap.

A Skoda leányvállalat elektromos autóira is jelenleg 2024-ig várnak, míg az Audi prémium márka idén június 29-én teljes rendelési befagyasztást vezetett be e-tron modelljeinél. A fontos alkatrészek, például a félvezetők általában hiányoznak.

Körülbelül kilenc hónapot kell várni az új BMW i7-re, amelyet csak mostanában lehet rendelni.

2021 őszével ellentétben az ázsiai gyártókat is egyre nagyobb mértékben érintik. A Hyundai Ioniq és Kona, valamint a Polestar 2 egy éve még elérhető volt a kereskedőktől, körülbelül négy hónapos várakozási idővel. Ma az ügyfelek csaknem kétszer annyit várnak a járművekre.

A német gyártók közül egyedül a Mercedes tündököl. Az elektromos zászlóshajó EQS rekordidő alatt, mindössze nyolc hét alatt szállítható a kiemelt chipellátásnak köszönhetően.

A legtöbb elektromos autó Kínából származik

A kínai autógyártók 2022-ben világelsők lesznek az elektromos autók piacán. Európa csak a harmadik helyen áll az USA mögött, az Inovev vezetési tanácsadó cég meghatározása szerint. Eszerint a világban ebben az évben gyártott tisztán elektromos autók 44 százaléka várhatóan kínai gyártóktól származik majd. A legnagyobb gyártók a BYD és a Geely. A Teslának köszönhetően az USA 33 százalékos részesedést ér el, Európa 20 százalékot. Dél-Korea és Japán 4, illetve 1 százalékkal zárja e az első 5-öt.

A plug-in hibridek világpiacát is Kína uralja 50 százalékos részesedéssel, de Európa a második 35 százalékos részesedéssel. Főleg azért, mert a hajtáskoncepció szinte semmilyen szerepet nem játszik az USA-ban – a járművek mindössze 3 százaléka származik az ottani gyártásból. Dél-Korea és Japán egyaránt 5 százalékos részesedéssel rendelkezik.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....