Mezőgazdasági járművek
Mivel a rendőrség nem tart nyilván olyan adatsort, amely külön a mezőgazdasági járművek baleseteire vonatkozik, a szakportál az olvasói körében végzett felméréssel tárta fel e balesetek főbb jellemzőit.
Kutatásuk szerint a közutakon ismét nagy számban megjelenő mezőgazdasági gépekkel történő balesetek 67 százalékáért részben vagy teljesen a másik résztvevő fél a felelős, és ezek 13 százaléka jár súlyosabb sérülésekkel. Az idei első Csongrád-Csanád megyei motoros halál is ilyen tragédia volt.
Illusztráció: Donka Ferenc - MTI
A balesetben részt vevő mezőgazdasági jármű legtöbbször - az esetek 73 százalékában - traktor volt, és négyötödük valamilyen kapcsolt munkagéppel közlekedett. Hét százalékban tehergépkocsi, a többi esetben egyéb mezőgazdasági munkagép volt részese balesetnek. Ezek - nem meglepő módon - leginkább márciusban, a július-augusztusi időszakban és októberben emelkedtek az átlagos havi érték fölé.
Minden tizedik ilyen baleset súlyos, maradandó sérüléssel végződött, a halálos esetek aránya 3 százalék. A balesetek harmadában a mezőgazdasági járművet vezető, míg 54 százalékában a másik résztvevő jármű sofőrjének felelősségét állapították meg - 13 százalékban ez a felelősség megoszlott a felek között.
A felmérés adatai szerint a balesetek 37 százalékának oka a nem megfelelően megválasztott sebesség volt, további 28 százalékuk a jellemzően lassan közlekedő mezőgazdasági járművek előzése során következett be.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!