lízing
Nyikos Katalin kifejtette: a finanszírozott összeg növekedésében komoly szerepet játszott az áremelkedések mértéke, míg a szerződött darabszám csökkenése elsősorban a piaci környezet bizonytalanságával, az eszközök drágulásával és az ellátási láncok akadozásával magyarázható.
A szerződések számánál a flottafinanszírozáson kívüli autók esetében volt a legnagyobb a visszaesés, a 2022-es adat 23 százalékos csökkenés 2021-hez, és 42 százalékos csökkenés 2019-hez képest. Ennek hátterében a járművek árának növekedése mellett a szállítási problémák miatt állandósult hiány áll - mutatott rá.
Ezen a piacon a lakossági vásárlásokat szinte teljesen átvette a kkv-szektor, amelynek részese-dése a 2019-ben mért 13,6 százalékról 61,5 százalékra emelkedett. A nagyvállalati szektor piaci részesedése szintén nőtt, tavaly elérte a 15,7 százalékot. A lakosság 8782 darabos gépjármű-beszerzése ugyanakkor már csak 22 százalékot tesz ki, szemben a 2019. évi 43,6 százalékos részesedéssel - ismertette.
Az adatok szerint a nagy haszongépjárművek piaca a 2019-et követő visszaesést még nem tudta behozni, de az elmúlt két évben már nőtt. A teljes hazai piacot tekintve ebben a szegmensben az egyik legmagasabb a lízing elterjedtsége, csaknem 80 százalékot ér el. A finanszírozott eszközök 85 százaléka új, és elsősorban pénzügyi lízing szolgáltatásokat vesznek igénybe az ügyfelek.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!