hálózatba kapcsolt eszközök
Az Audi, a BMW és a Mercedes megegyezett abban, hogy a közösen birtokolt Here-t valós idejű, szenzorokkal szerzett adatokkal is ellátja majd, hogy az autók több információt kapjanak a környezetükről. Ez az első alkalom, hogy a három vezető prémiummárka megegyezett egymással az adatok megosztásáról, és talán a hálózatba kapcsolt autók elterjedésének is lökést adhat a megállapodás.
„Most először megmutattuk, hogy hogyan lehet a járművek szenzorainak adatait arra használni, hogy az utazásokat biztonságosabbá és hatékonyabbá tegyük” – nyilatkozta Alex Mangan, a Here marketing igazgatója. „Hogy a legtöbbet kihozhassuk a hálózatba kapcsolásból, nekünk, mint iparági szereplőknek szükségünk van egymásra. Az autóknak a szenzorok adataira van szüksége, és egy olyan szerződésre, ami lehetővé teszi, hogy a különböző márkájú autók kommunikálhassanak egymással.”
„Érdekes időket élünk, mert minden OEM gyártó tudja, hogy összefogásra van szükség az adatcsere kérdésében. De amikor a kidolgozásra kerül sor, akkor úgy gondolkodnak, hogy különbözniük kell a másiktól, ezért az adataik nem hasonlíthatók össze egymással.”
Mangan szerint ebben rejlik a Here legnagyobb kihívása. „Az adat, ami egy 3-as BMW-ből jön, nagyon különbözik attól, ami egy 5-ösből jön, de még különbözőbb az Audik és Mercedesek adataitól. Az adatok összhangba hozása, normalizálása ezért nagy feladat. Sok dolgunk van még a Felhővel, hogy a rendszer képes legyen figyelmeztetést adni az autóknak az előre nem látható veszélyekről.”
Ha még több márka csatlakozna az egyezményhez, akkor az adatmennyiség már elég lenne egy globális információfelhő létrehozásához, ami, ha kellően rendezetté válik, akkor az autók internetét hozhatja létre.