Orosz autóexport
Putyin a Szocsiban tartott orosz-afrikai csúcstalálkozón kiemelt teret szentelt Egyiptomnak. Úgy fogalmazott: a két ország közötti kapcsolatok sikeresen fejlődnek, növekszik a kereskedelmi forgalom. Az orosz elnök jelezte: Moszkva és Kairó számos projekt végrehajtásában működik együtt, ideértve egy orosz ipari övezet létrehozását Egyiptomban.
Max Missana, a Lada export részlegének ügyvezető igazgatója szerint az Avtovaz egyiptomi partnere, az Al-Amal összeszerelő üzeme megtette a szükséges előkészületeket a Lada Granta gyártására. Az Al-Amal 2002 óta klasszikus Lada modelleket – Lada 2107-eseket, Lada 110-est és Lada 4×4-et is - gyártott már a helyi piacra.
A két társaság közötti munkamegosztás értelmében az Al-Amal feladata a szükséges munkaerő felvétele, valamint az egyiptomi hatóságokkal folytatott tárgyalások „menedzselése”. Az Avtovaz felelőssége a dolgozók képzése és a minőségi kritériumok kidolgozása. Egy úgynevezett „rezidens menedzser” képviseli majd az orosz oldalt Egyiptomban, aki a minőség ellenőrzésért és a kommunikációért felel. A gyárban a termelési folyamatokat a lehető legnagyobb mértékben automatizálják. Az összeszerelendő alkatrészcsomagokat Oroszországból szállítják.
Az AvtoVAZ és a Lada Egyiptom együttműködése 2002-ben indult, ekkor Lada 2107-eseket gyártottak. 2006-ban komoly fejlesztések voltak a kairói gyárban, létrejött egy teljes összeszerelésre képes üzem. Az üzem éves kapacitása jelenleg meghaladja a 4500 autót évente, de ezt akár 8-9000-re is lehet duzzasztani további fejlesztésekkel. Az egyiptomiak a 2107-esen kívül Lada 110-est és Lada 4×4-et is gyártottak már.