járműértékesítés
A vásárlók jelenleg 12 és 14 hónap között juthatnak hozzá az Audi e-tron GT-hez. Fotó: Audi
A szűk keresztmetszetek miatt a gyártóknak el kell dönteniük, hogy mely modelleket gyártják, és mely vonalakat állítják le jelenleg. A jelentés Németországra vonatkozik, de mivel az osztrák piacra szánt autókat ugyanazokban a gyárakban gyártják, a helyzet ott is hasonló - írja a német honlap.
A gyártók a drága autókat részesítik előnyben
"Jelenleg elsőbbséget élvez, hogy hová kerülnek a chipek" - idézte Philipp Sayler von Amende-t a magazin, aki az online új autócsere carwow vezetője. Különösen nagy árrésű modelleket kínálnak jelenleg viszonylag rövid szállítási idővel. Ide tartoznak az elektromos autók is. A jelentés szerint ezeknek a sorozatoknak a várakozási ideje a szokásos egy-két hónap.
Más járművek esetében a szállítási idő már több mint egy év. A vásárlók jelenleg 12 és 14 hónap között juthatnak hozzá az Audi e-tron GT-hez és a Q4 e-tron-hoz, a Dacia Springhez és a Mercedes A 250e modellhez (A-osztály plug-in hibriddel). Az olyan modellek szállítási határideje, mint a Citroen C4, a Peugeot 3008, a BMW i4 és iX modellek, az Opel Zafira e-Life, az Audi e-tron (Sportback) és a Tesla S modellje, nyolc-kilenc hónap. A vásárlóknak jelenleg fél évet kell várniuk a VW ID.3 és ID.4 modellekre.
Alig van kedvezmény
Az "Auto Road Traffic" az AlixPartners piaci megfigyelőit idézte azzal az értékeléssel, hogy a félvezetőhiány idén mintegy négymillió új autó kieséséhez vezet. Egy másik elemzés még ötmillió járművet feltételez. Ez hatással van az új autókra vonatkozó kedvezményekre is: ha a kereslet nagyobb, mint a kínálat, a kedvezmények elveszítik jelentőségüket - ez a tendencia jelenleg észrevehető. Az évek óta tartó magas kedvezmények után ezek jelenleg stagnálnak, vagy akár csökkennek is.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!