WRC
Ogier kihasználta a hátsó rajtpozíciója által kínált nagyobb tapadást, és a négy gyorsasági szakaszból kettőt megnyert a Toyota GR Yarisszal, így 4,5 másodperces előnyre tett szert Tänakkal szemben a világbajnokság hatodik fordulójában. A nyolcszoros világbajnok francia csak a Sedini-Castelsardón vesztett viszonylag sok időt (5,9 másodpercet), mert próbált spórolni a gumikkal. Végül a Pirelli kemény keverékű murvagumijai kiállták a mediterrán sziget nagy hőségének és köves útjainak próbáját.
„Ma este vezetünk, szóval ez egy pozitív kezdés volt. Nehéz napra számítottunk, néhány iden durva felületű szakasszal, amelyek megviselik a gumikat, különösen ez az első gyorsasági volt ilyen, az Osilu-Tergu. Nekem is ez volt az első alkalom, hogy ezen a szakaszon ebbe az irányba vezettem. Ennek ellenére agresszív volt a taktikánk, mindössze öt gumival mentünk, ezért néhány szakaszon kicsit vigyáznom kellett, hogy boldoguljak, de most örülök, hogy az élen állok. Ma tettünk egy pozitív lépést a jó irányba, ami most már optimális rajtpozíciót biztosít számunkra a holnapi napra, de a különbség a második helyezetthez képest nagyon kevés, szóval kiélezett küzdelem lesz.”
Tänak volt a leggyorsabb a második gyorsasági szakaszon, és annak ellenére, hogy két alkalommal is elvesztette a hibrid rásegítés 136 lóerejét a Hyundai i20-asban. Viszont az összetett második hely így is az észt versenyző eddigi legeredményesebb első napját jelenti az idei szezonban. Csapattársa, a kétszeres Szardínia-rali győztes Dani Sordo 28,7 másodperccel lemaradva Ogier-től végzett a dobogón. A spanyol emberi hibát vétett: reggel véletlenül lágy gumit tett be pótkeréknek, ami miatt óvatosan kellett mennie délután. Az M-Sport versenyzője, Adrien Fourmaux a harmadik gyorsasági szakaszon bal hátsó defektet kapott, később egy elektromos hiba miatt feladta a versenyt, de szombaton és vasárnap újra indulhat.
Míg a negyedik helyet a Toyota versenyzője, Kacuta Takamoto szerezte meg, addig a bajnokság éllovasai, Thierry Neuville és Elfyn Evans számára ez a délután igen küzdelmes volt, hiszen az első és második helyről rajtolva csak az ötödik és a hatodik helyet szerezték meg az autógyilkos utakon, mivel a mezőny éléről indulva nekik kellett takarítani a pályákat. A walesit ráadásul egy lassú defekt is hátráltatta az első gyorsaságin, ezért a nap végén majdnem egy perc hátrányban volt az élmezőnytől.
„Határozottan ez volt a legnehezebb első nap, amit el lehet képzelni a Szardínián” – nyilatkozta a Hyundai sztárja, Neuville, aki 24 ponttal vezet Evans előtt a pilóták világbajnokságán az olaszországi előtt. „Kemény nap volt számunkra, de tovább fogunk menni.”
A Ford Pumával induló Grégoire Munster 11,9 másodperccel maradt le Evans mögött a hetedik helyen, míg Sami Pajari (Toyota) a WRC2 kategóriát vezetve a nyolcadik.
A szombat lesz a leghosszabb nap a versenyen 149 kilométeres össztávval, és külön nehézség, hogy nem lesz lehetőség a déli szervizelésre. Délelőtt a Tempio Pausania és a Tula gyorsaságik következnek, míg délután a Monte Lerno környéki szakaszok következnek a legendás Micky's Jump ugratóval.
Az állás péntek este:
1 Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 53m43.1s
2 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +4.5s
3 Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +33.2s
4 Kacuta Takamoto/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +34.5s
5 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +36.6s
6 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +57.3s
7 Grégoire Munster/Louis Louka (Ford Puma Rally1 HYBRID) +1m09.2s
8 Sami Pajari/Enni Mälkönen (Toyota GR Yaris Rally2) +1m34.6s
9 Pierre-Louis Loubet/Loris Pascaud (Škoda Fabia RS Rally2) +1m52.9s
10 Jan Solans/Rodrigo Sanjuan (Toyota GR Yaris Rally2) +2m03.2s
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!