Forma 1

Ébresztőt fújt a Mercedes: Ez egy pocsék eredmény!

2018.06.11.

Megkongatta a vészharangot a Mercedes a nekik fekvő pályán elszenvedett vereség után. Csapatvezetőik önkritikusak, Toto Wolff a címnél is erősebben fogalmazott: sz**!

Pénteken még úgy tűnt, ez a Mercedes hétvégéje lehet Kanadában, ám mint kiderült, a címvédő csapat még mindig nem tudta megoldani a hiperlágy gumis problémáit, emellett a látszat is csalt a Ferrari gyenge kezdése miatt. Sebastian Vettelnek olyannyira nem volt ellenfele a vasárnapi versenyen, hogy még a kerékcserék idejére sem adta át a vezető pozícióját az őt szívósan üldöző, de megközelíteni igazán nem tudó Valtteri Bottasnak.

A második helyezett finn elismerte, a Ferrari egyszerűen jobb volt náluk. „Ha nyerni akarsz, nem túl jó érzés másodikként célba érni, de őszintén szólva ma a rajthelyezésünk és a rajtom alakulása ismeretében ennél több nem volt ebben a futamban. Jelenleg csapatként itt tartunk. A Ferrari ezen a hétvégén jobb volt, a Red Bull pedig nagyon közel került hozzánk, és semmit sem csinálhattunk volna ennél jobban. Az autónk egyszerűen nem elég gyors. Szóval nem vagyok teljesen magam alatt a második hely miatt, de semmi kétség, nyerni szeretnék.”

Bottast az csak még inkább bosszantja, hogy az eddigi 7 versenyből a mostani már a negyedik volt, amelyen a második hely jutott neki. - Elég sok alkalmam volt már idén, mindig egészen kevésen múlt, de folytatni fogom. Csapatként viszont muszáj lesz fejlődnünk, és nekem is minden apróságból ki kell hoznom a maximumot – vonta le a tanulságot.

Toto Wolff csapatvezető hiába kereste a pozitívumokat a finn második és Lewis Hamilton ötödik helyét hozó verseny után. - Egyáltalán nincsenek. Ez számunkra egy sz** eredmény – fogalmazott egyenesen az ORF osztrák csatornának. „Ezt így kimondom. Ez egy erős pályánk, de egész hétvégén kisebb hibákat vétettünk, már a legelejétől kezdve. Csak egyetlen dolgot érzek most: fel kell ébrednünk! Minden területen lemaradtunk. Ez egy olyan pálya, amelyen maximális pontszámot kellett volna elérnünk, nem pedig kármentésre törekednünk.”

Hibákból volt bőven. Kezdődött azzal, hogy gondok voltak az új erőforrás minőségével, így nem vethették be azt. Aztán kiderült, hogy a konzervatív hiperlágyas gumiválasztásuk is visszaüt, s a kevés szett miatt sem versenyzőik, sem mérnökeik nem tudtak megfelelően felkészülni az időmérőre, hogy a maximumot hozzák ki az autójukból. Mindennek a tetejébe a versenyen Lewis Hamiltonnál már az első köröktől túlmelegedett a motor, így a brit csak visszafojtott teljesítménnyel használhatta azt.

Ami a gumikat illeti, Bottas úgy vélte, sokkal jobbak lehettek volna a kilátásaik, ha több hiperlágy keverékük van. - A csapat és én is úgy gondoljuk, hogy ha választhattunk volna eggyel vagy kettővel több hiperlágy szettet, többet tudtunk volna kihozni ezekből az időmérőn, mert előtte elég korlátoltak voltak a lehetőségeink. Csak egy szettünk volt a harmadik szabadedzésen, az időmérőn pedig gyorsan kellett tanulnunk, és ez egy ennyire szoros időmérőn nem ideális. A rajtnál használt gumival elégedettek voltunk, minden az időmérős teljesítményen múlt. A jövőben valamit másképp kell csinálnunk – vélekedett.

Niki Lauda is önkritikusan fogalmazott futamuk kapcsán. „Mindenekelőtt nem használhattuk az új motorunkat. Ez a problémánk egyik része volt. Emellett a Ferrari csomagként hihetetlen. Az autójuk és a motorjuk is fantasztikus, de még a fogyasztásuk is, mivel pokolian mentek az egész verseny alatt. Most igazán keményen oda kell tennünk magunkat. A Red Bull meglepetés volt, de a végén mögöttünk ért célba. De semmi több.”

Az új motorjuk a hírek szerint már a következő Francia Nagydíjon bekerül az autóikba, ám Lauda egyelőre nem tudta megmondani, mennyit fog segíteni rajtuk. „A Paul Ricard-on késve megérkezik az új motor, de nagy kérdés a megbízhatósága. Mi most biztosra mentünk azzal, hogy nem használtuk itt, és meglátjuk, hogy a többieknél ez hogy alakul. De eddig ugyanolyan jól állnak, mint mi.”

Lewis Hamilton 1 pontos hátrányba került Sebastian Vettellel szemben a bajnokságban, Bottas ismét harmadik, de már 35 pontos lemaradással. A csapatversenyben még mindig a Mercedes áll az élen, előnyük 17 pont.

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.11.26
Útszéli bajok és műszaki elakadások, amiket tudatlansággal még tovább lehet fokozni, ráadásul....
2022.11.26
Egy egyedi építésű, kedvező árú hobbidriftautó mellett a Toyota bemutatta Las Vegasban a GR86 gyári....
2022.11.26
Az Euronews is nosztalgiával számolt be legendás buszainkról.     ..
2022.11.26
Az eredetileg kiválasztott 27, Európában legkésőbb 2023-ban forgalmazásra kerülő új típusból már....
2022.11.26
Egy magyar autós vesszőfutása irányította rá figyelmemet egy eléggé általános csapdahelyzetre.....
2022.11.26
Gyakori helyzet, hogy bezárul például egy napsütéses időjárási „ablak”, nyaralók balszerencséjére,....
2022.11.26
A Forma-1-ben teljesen természetes, ha a nem megfelelő teljesítményt nyújtó versenyzőt lecseréli....
2022.11.26
Az országan 69 ezer 524 autót gyártottak októberben, 7,4 százalékkal többet az egy évvel korábbinál....
2022.11.26
Három baleset is történt az érintett útszakaszon, Torony és Gencsapáti között. ..
2022.11.26
Egy év kihagyás után újra rali Európa-bajnoki (ERC) versenyt rendezhet Magyarország a Zempléni-....