kerékpár láthatóság

E-kerékpárral nappal is lámpával Svájcban

2022.04.25.

Az új szabály minden e-kerékpárra vonatkozik. Aki lámpa nélkül közlekedik, azt megbírságolják – írja a blick.ch

 

2022. április 1. óta az e-biciklit Svájcban nappal is bekapcsolt lámpával kell vezetni. Azok, akik ezt nem tartják be, pénzbírságra számíthatnak.

A fotó csak illusztráció



2021-ben a svájci kerékpárkereskedők csaknem félmillió kétkerekűt adtak el az ügyfeleknek – pontosan 494.000 darabot. Ez ugyan 1,6 százalékkal kevesebb, mint az előző, 2020-as rekordévben, de a meglehetősen csapadékos és hideg nyár miatt még így is jelentős szám.

Míg a kereskedőknek el kellett fogadniuk a kizárólag izomerővel hajtott sport-, szabadidő- és hétköznapi kerékpárok értékesítésének jelentős csökkenését, az elektromos kerékpárok ismét növekedtek: 187.000 eladott e-bicikli 9,4 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (171.000 eladás). 2021-ben több mint minden harmadik eladott kerékpárt szereltek fel akkumulátorral.

Minden e-kerékpárnál kötelező a fényszóró

A legtöbb új e-bike már fixen felszerelt lámpával rendelkezik, a lámpák nem részei az alapfelszereltségnek, különösen a régebbi modelleknél. Ez 2022. április 1. óta jelent problémát a járművezetőknek. Azóta Svájcban minden e-biciklin napközben is égni kell a lámpának. A fényszóró nem csak normál forgalomban kötelező, hanem erdőben, vidéki utakon vagy akár speciális kerékpárutakon is. 20 frank pénzbírsággal sújthatják azt, akit lámpa nélkül kapnak el az e-bike-on. A nappali lámpákra vonatkozó előírások miatt elegendő, ha nappal csak elöl kapcsolják be a lámpákat.

A fényszóróhasználati kötelezettség vonatkozik mind a lassabb, 25 km/h-ig támogatott elektromos kerékpárokra, mind a gyorsabb, 45 km/h-s modellekre, amelyeknek szintén sárga rendszámmal kell rendelkezniük. Ez utóbbiak különösen népszerűek voltak a svájci kerékpárvásárlók körében a 2021-es értékesítési évben.

2024-től kötelező a sebességmérő

A közúti közlekedés még nagyobb biztonsága érdekében a Szövetségi Útügyi Hivatal (Astra) februárban bejelentette, hogy 2024. április 1-től minden gyors e-kerékpáron is kötelező lesz a sebességmérő. A már használatban lévő gyors e-kerékpárokat 2027. április 1-ig utólag sebességmérővel kell felszerelni. Ha ezután sebességmérő nélkül vezet valaki, 20 frankot fizet. Ezzel biztosítható, hogy a Tempo 20 és Tempo 30 zónákban betartsák a maximális sebességet. Aki túllépi a határt, 30 frank pénzbírságra számíthat.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.03
Az MG Motor átütő sikert aratott a Román Nemzeti Szuper Szlalom és Elektromos Jármű Bajnokságban. ..
2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....
2024.05.03
Jól szerepelt a marrákesi futam időmérőjén a Hyundai magyar versenyzője. ..
2024.05.03
Salzburgban komoly konfliktusok forrása a parkolás – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.05.03
Visszatérnek a nosztalgiajáratok a fővárosba, ismét megjelennek az utakon és a vágányokon a....
2024.05.03
14 éves a Dacia legsikeresebb modellje, a világszerte szép karriert befutott Duster. Kipróbáltuk a....
2024.05.03
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.03
Noha a hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak....
2024.05.03
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.03
A Nissan családi SUV-jának N-Trek változata a kalandvágyóbb családokat célozza meg. ..