kerékpár láthatóság

E-kerékpárral nappal is lámpával Svájcban

2022.04.25.

Az új szabály minden e-kerékpárra vonatkozik. Aki lámpa nélkül közlekedik, azt megbírságolják – írja a blick.ch

 

2022. április 1. óta az e-biciklit Svájcban nappal is bekapcsolt lámpával kell vezetni. Azok, akik ezt nem tartják be, pénzbírságra számíthatnak.

A fotó csak illusztráció



2021-ben a svájci kerékpárkereskedők csaknem félmillió kétkerekűt adtak el az ügyfeleknek – pontosan 494.000 darabot. Ez ugyan 1,6 százalékkal kevesebb, mint az előző, 2020-as rekordévben, de a meglehetősen csapadékos és hideg nyár miatt még így is jelentős szám.

Míg a kereskedőknek el kellett fogadniuk a kizárólag izomerővel hajtott sport-, szabadidő- és hétköznapi kerékpárok értékesítésének jelentős csökkenését, az elektromos kerékpárok ismét növekedtek: 187.000 eladott e-bicikli 9,4 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (171.000 eladás). 2021-ben több mint minden harmadik eladott kerékpárt szereltek fel akkumulátorral.

Minden e-kerékpárnál kötelező a fényszóró

A legtöbb új e-bike már fixen felszerelt lámpával rendelkezik, a lámpák nem részei az alapfelszereltségnek, különösen a régebbi modelleknél. Ez 2022. április 1. óta jelent problémát a járművezetőknek. Azóta Svájcban minden e-biciklin napközben is égni kell a lámpának. A fényszóró nem csak normál forgalomban kötelező, hanem erdőben, vidéki utakon vagy akár speciális kerékpárutakon is. 20 frank pénzbírsággal sújthatják azt, akit lámpa nélkül kapnak el az e-bike-on. A nappali lámpákra vonatkozó előírások miatt elegendő, ha nappal csak elöl kapcsolják be a lámpákat.

A fényszóróhasználati kötelezettség vonatkozik mind a lassabb, 25 km/h-ig támogatott elektromos kerékpárokra, mind a gyorsabb, 45 km/h-s modellekre, amelyeknek szintén sárga rendszámmal kell rendelkezniük. Ez utóbbiak különösen népszerűek voltak a svájci kerékpárvásárlók körében a 2021-es értékesítési évben.

2024-től kötelező a sebességmérő

A közúti közlekedés még nagyobb biztonsága érdekében a Szövetségi Útügyi Hivatal (Astra) februárban bejelentette, hogy 2024. április 1-től minden gyors e-kerékpáron is kötelező lesz a sebességmérő. A már használatban lévő gyors e-kerékpárokat 2027. április 1-ig utólag sebességmérővel kell felszerelni. Ha ezután sebességmérő nélkül vezet valaki, 20 frankot fizet. Ezzel biztosítható, hogy a Tempo 20 és Tempo 30 zónákban betartsák a maximális sebességet. Aki túllépi a határt, 30 frank pénzbírságra számíthat.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.04
Az Európában Európa számára fejlesztett és gyártott, azóta ugyanakkor már több kontinensen sikerrel....
2025.02.04
A beszéd az ember számára a legtermészetesebb kommunikációs eszköz, ezért a kommunikáció....
2025.02.04
Összehangolt közlekedésrendészeti ellenőrzést tartottak Győrben – írta a Győr-Moson-Sopron....
2025.02.04
A Budapesti Közlekedési Központ idén is folytatja a 2024-ben elkezdett taxiállomás-felújítási....
2025.02.04
A Használtautó.hu szakértője megnézte, tavaly melyik településekről adták fel a legtöbb hirdetést,....
2025.02.04
Franciaországba is megérkezik LoJack, az ellopott autók visszaszerzésére szakosodott szolgáltató.....
2025.02.03
Legjobban a dízelmotor illik a BMW X3-ashoz, azok közül is persze a sorhatos. De higgyék el, a....
2025.02.03
Háromnapos közlekedési akció volt Hajdú-Bihar vármegyében. Számos szabályszegő mellett egy....
2025.02.03
A találmány Franciaországból származik és komoly költségcsökkentést ígér az autósoknak.   ..
2025.02.03
A Toyota 60 év a részben vagy teljesen elektromos autók területét értintő innováciját ünnepli a....