motorverseny
A Team R2CL a negyedik helyen végzett, akik ugyanúgy, mint a másik Suzukis csapat, a Team April Moto, a kereskedelmi forgalomban is elérhető Dunlop abroncsokat használták a 24 órás versenyen. Mi több, a Team R2CL versenyzője, Lucas Mahias a verseny leggyorsabb körét érte el a standard KR106/KR108 kombináción. Mahias számára nem ismeretlenek a Dunlop abroncsok, mivel 2014-ben a francia Supersport bajnokságban ilyen abroncsokon szerezte meg az első rajtkockáról indulás lehetőségét, majd érte el a leggyorsabb kört és nyerte meg a versenyt.
A Dunlop három partnercsapatát nem kerülték el a problémák. A GMT94 Yamaha egy baleset során szerzett sérülést követően feladni kényszerült a versenyt; a Honda Endurance Racingnek azonban hosszas szerelés után sikerült megoldania a problémákat, majd a 19. helyig kapaszkodott fel. A verseny legesélyesebb csapata az aktuális bajnok Suzuki Endurance Racing Team (SERT) volt, akik a verseny második órájában egy balesetet és javítást követően az 54. helyre estek vissza. Az SERT fokozatosan lépdelt előre az eredményjelzőn a fennmaradó 22 órában és az ötödik helyen fejezte be a versenyt.
Dunlop független csapatok bajnoksága
A Dunlop Independent Trophy - vagyis a független csapatok - bajnokságában ez volt az első verseny, ahol a regisztrált csapatok pénzdíjakért versenyezhettek. Az első három helyen a következő csapatok végeztek: AM Moto (Suzuki), Völpker NRT48 (BMW) és Racing Team Sarazin (Kawasaki).
Dunlop Le Mans statisztikák:
· 7 csapat a top 10-ben
· 3 EWC csapat a top 5-ben
· 8 Dunlop Superstock csapat a top 10-ben
· 34 indulóból 27 csapat fejezte be a versenyt
· Részt vevő gyártók: Suzuki 12, Kawasaki 12, Yamaha 3, Honda 3, BMW 1, Mettiss 1
· Osztályok: 7 EWC, 26 Superstock, 1 nyílt
· Leggyorsabb kör: Lucas Mahias R2CL (1’38.448 – 153,0 km/h)
„Természetesen mindig nyerni szeretnénk, de a csapataink így is sok pontot szereztek a bajnokságban ezen a hétvégén. Nagyon sok pozitív visszajelzést kaptunk a csapatoktól és a versenyzőktől az abroncsokkal kapcsolatban, amit mindig jó hallani. Azt pedig jó látni, hogy a Dunlop Independent Trophy felkeltette a sorozat iránti érdeklődést és az AM Moto ma képes volt elhozni az első helyezést. Az endurance versenyzés kulcsa mindig a problémák elkerülése, és ez nekünk most sikerült”- mondta el Roland Wozniak, a Dunlop Motorsport Nemzetközi Esemény Menedzsere.