motorkerékpár
Ennek szellemében az XDiavel-nál a hangsúly nem a sebességen, a tempón van, hanem a „low speed excitement” elven, ami körülbelül annyit tesz, hogy nem kell ahhoz csúcssebesség hogy valami izgalmas legyen, így a Ducati legfrissebb kétkerekűje lassú haladás mellett is tartogat izgalmakat. A motorok Ferrarija az új modellhez új alapszínt is bevezetett, hiszen míg a hasító gépeknél a vörös az uralkodó, addig az Xdiavel alapszíne fekete.
Azért egy Ducatinak mindenképpen erőtől duzzadónak kell lennie, így a power cruiserként aposztrofált gép motorja 1262 köbcentiméteres, 156 lóerős, 128,9 Nm nyomatékú. A teljesítmény adatok mellé érdemes megemlíteni a gép menetkész 247 kg-os saját tömegét is. A Diavelnél megismert térhálós acélcsőváz az X-változat esetében is megmaradt.
Az első kerékhez 50 mm-es fejre állított villát állítottak be és a hátsó rugózás is állítható. Elől 120, hátul 110 mm-es rugóútról beszélhetünk. A fékeket a Brembo szállítja, elől két 320 mm-es, hátul egy 265 mm-es tárcsával, négy- illetve két-dugattyús nyergekkel kombinálva.
A biztonság érdekében Bosch blokkolásgátló segít minden helyzetben, így kanyarodás közben is. Annak ellenére, hogy az XDiavel hozzá a cruiserekre jellemző nyújtott lábhelyzetet Alessandro Valia tesztpilóta szerit sokkal precízebben és könnyebben motorozható gépként jellemezte az XDiavel-t az átlagos cirkálókkal szemben. És szerinte gyorsulásban, fékezésben és kanyarodásban is veri azokat.
Az Xdiavel 60 különböző felszereltség kombinációjából szabható egyedire. Áráról egyelőre nem érkezett hír, de biztos hogy nem ez a motor lesz a Diavel család legolcsóbb tagja.