DTM
De Resta jól kapta el a rajtot, mögötte Auer ideiglenesen megszerezte a második helyet Nico Müllertől, de az Audis a második kanyarban visszavette a pozícióját. Di Resta és Müller is kiépített magának egy másodperces előnyt a következő öt körben, amikor Auer kiment a bokszba. Di Resta három körrel később követte, és bár a pályán Auer elé ért vissza a lassú kerékcsere ellenére is, a vetélytársa az üzemmeleg gumikkal könnyen leelőzte a 2-es kanyarban.
Müller egy körrel később ment ki kerékcserére, és ő is hasonlóan járt, mint Di Resta: Auer megelőzte, amikor visszatért a pályára. Ezután Di Resta is elment Müller mellett egy csata után, amely lehetővé tette Auernek, hogy két másodperccel elhúzzon az élen.
Azonban a Mercedes skót versenyzője, Di Resta hamar utolérte, és Auer nem állt ellen, amikor csapattársa megelőzte a 2-es kanyar előtt. A maradék 15 percben már Di Resta maradt az élen, és ezzel tavaly után idén is győzött a Hungaroringen. Ez volt a Mercedes negyedik győzelme idén, 5 versenyből.
Auer mögött Müller lett a harmadik, miután René Rasttal csatázott a pozícióért. Rast a második is volt Edoardo Mortara mögött, amikor az élen álló trió kereket cserélt, és miután ők is kimentek, a tavalyi bajnok egy szép manőverrel előzte meg.
Gary Paffett a kilencedik helyről indulva a hatodik helyen ért célba, ezzel visszavette a vezetést a bajnokságban Timo Glocktól, aki csak a 14. lett a sárga BMW-vel.
A két audis, Robin Frijns és Loic Duval tovább maradt kint, mint a mezőny java része, ezért a verseny végén friss gumikkal remek tempót mentek és feljöttek a hetedik- nyolcadik helyre.
Jamie Green egy másik Audival úgy lett kilencedik, hogy az első körben már kiment a bokszba. Mögötte Daniel Juncadella lett a tizedik, aki maga mögött tartotta az utolsó között kereket cserélő Mike Rockenfeller Audiját.
A BMW gyenge versenyt zárt, a legjobb versenyzőjük, a szintén az első körben kereket cserélő Bruno Spengler is csak a 12. helyen ért célba. Az utolsó 5 helyen is BMW-k végeztek.
A szombati verseny végeredménye:
1 |
Paul Di Resta |
HWA |
Mercedes |
57m13.199s |
2 |
Lucas Auer |
HWA |
Mercedes |
0.587s |
3 |
Nico Muller |
Abt |
Audi |
2.236s |
4 |
Rene Rast |
Rosberg |
Audi |
2.898s |
5 |
Edoardo Mortara |
HWA |
Mercedes |
6.695s |
6 |
Gary Paffett |
HWA |
Mercedes |
12.166s |
7 |
Robin Frijns |
Abt |
Audi |
15.009s |
8 |
Loic Duval |
Phoenix |
Audi |
22.754s |
9 |
Jamie Green |
Rosberg |
Audi |
25.829s |
10 |
Daniel Juncadella |
HWA |
Mercedes |
26.844s |
11 |
Mike Rockenfeller |
Phoenix |
Audi |
27.249s |
12 |
Bruno Spengler |
RBM |
BMW |
34.140s |
13 |
Pascal Wehrlein |
HWA |
Mercedes |
37.007s |
14 |
Timo Glock |
RMR |
BMW |
38.689s |
15 |
Augusto Farfus |
RMG |
BMW |
39.001s |
16 |
Marco Wittmann |
RMG |
BMW |
39.510s |
17 |
Joel Eriksson |
RBM |
BMW |
40.534s |
18 |
Philipp Eng |
RMR |
BMW |
46.994s |