WRC
Sébastien Ogier úton van a rekordot jelentő kilencedik Monte-Carlo-rali győzelme felé, miután a szombati napot viszonylag megnyugtató, 21 másodperccel előnnyel zárta az összetettben. A különbség egészen az utolsó, 13. gyorsaságiig csak 5 másodperc körüli volt Loebhöz képest, aki azonban a Saint Geniez/Thoard 2 szakaszon túl óvatosan hajtott a havas-jeges részeken, ezért sok időt, 16 másodpercet vesztett. Külön pikantériája volt kettejük baráti rivalizálásának, hogy amikor Ogier meglátta, hogy honfitársa az utolsó pályára nem teszi fel a szöges gumikat, gyorsan lemásolta a döntését úgy, hogy az utolsó pillanatban még ő is kereket cserélt. Ezzel mindketten bevállalták, hogy időt vesztenek majd a havas-jeges részen, cserébe azért, hogy a száraz részen nyerjenek.
Egyforma, lágy Pirelli gumikkal mentek ezen a roppant nehéz szakaszon, amelyről már a verseny előtt is mondták, hogy itt dőlhet el a verseny. Ez be is igazolódott, több pilótának komoly gondjai támadtak itt, de erről később. A két francia az úton tudta tartani autóját, de Loeb jóval óvatosabban hajtott délután, mint a sokat kockáztató Ogier, és az idővesztesége miatt minimálisra csökkentek az esélyei a nyolcadik Monte-győzelemre.
„Jó nap volt ez számunkra, és pozitív előrelépés a tegnapihoz képest. Általában jobban éreztem magam ma az autóban. A ma reggeli első szakaszon nehezen tudtam úgy használni a hibrid rendszert, ahogy szerettem volna, de ez mindenki számára újdonság, igyekszem a vezetési stílusomat úgy alakítani, hogy működjön a technológia. Az utolsó szakaszon egy kissé őrült gumiválasztással sikerült egy kis előnyt kiépíteni. Egész hétvégén nagyon szoros volt a csata Sébastiennel (Loeb), ennyi év után ismerem őt annyira, hogy sejtettem, hogy megpróbál valamit. Egyenes küzdelmet akartam vívni ugyanazokkal a gumikkal, és látni, hogy ki a gyorsabb, pedig nem ez volt a legjobb választás az adott körülményekhez képest. Kicsit nehéz volt így menni a hóban, cserébe nagyon jó érzés volt száraz utakon, és jó szakaszt mentem. De a holnap még hosszú, és még mindig trükkös körülményekre számíthatunk” - nyilatkozta Ogier szombat este.
A harmadik helyen Craig Breen áll a Ford Pumával. Elégedett lehet a helyezésével, mivel az első versenyét teljesíti az M-Sporttal, ráadásul az előtte álló két francia csak kevés futamon indul idén, így a vb-címért küzdők közül ő szerezheti a legtöbb pontot a szezonnyitón. Kiegyensúlyozott, hibamentes vezetésének és a többiek problémáinak is köszönhető, hogy a pénteki hatodik helyéről a harmadikra jött fel szombaton, és jelentős előnyt épített ki a negyedik helyezett Kalle Rovanperä előtt.
A Toyota fiatal finnje pénteken szörnyű napot zárt, de szombatra változtatott a beállításokon, amitől már kényelmesebben érezte magát az új GR Yarisban. Szakaszgyőzelmeket is szerzett, és szombaton a nap végére 37,8 másodpercre csökkentette lemaradását Breenhez képest.
A fordos Gus Greensmith úgy tudta megtartani ötödik helyet, hogy egész szombaton gyújtásproblémák hátráltatták, összeszedett egy defektet, és három másodpercre meg is büntették, amiért kicserélte a Puma motorjában a gyertyákat. De a hatodik helyen álló Thierry Neuville is komoly problémákkal küzdött: a Hyundai i20 Rally1-ben nem részletezett mechanikai hibák léptek fel, ezért a belga – elmondása szerint – a kocsi tudásának csak a 75 százalékát autózhatta ki szombaton. Aztán az utolsó előtti szakaszon a jobb első lengéscsillapító is kikönyökölt a motorháztetőn, ezért az is csoda volt, hogy az utolsó gyorsaságit és az azt követő hosszú összekötő szakaszt teljesíteni tudta Neuville, és, hogy a kocsit nagy nehezen behozta a nap végi szervizbe (amihez a saját szerelői tudására is szükség volt).
Elfyn Evans Toyotája nem sérült meg szombaton, a walesi pilóta mégis 20 percet vesztett egy kicsúszással. Elnézett egy jobb kanyart, és lecsúszott a bal oldalon egy meredek rézsűn. Bár közel maradt az úthoz, a meredekség miatt csak 20-30 néző tudta komoly erőfeszítések árán visszahúzni a Toyotát, vontatókötéllel.
Ott Tänak nála is rosszabbul járt, ugyanis több defektje volt, aztán kicsúszott a jeges részen, amitől megsérült a Hyundai hűtője. Csapattársa, Oliver Solberg egész nap küszködött az utastérbe bejutó füsttel, ami végül ahhoz vezetett, hogy egy pillanatra elvesztette a koncentrációját, és egy jobbkanyarban lecsúszott az útról. Végül a rutinos francia nézők őt is visszatették az aszfaltra, de közben az autója elvesztette az első lökhárítóját és a fényszóróit. Takamoto Katsuta az ötödik helyen állt, amikor a jeges részen becsúszott egy árokba a Toyotával, ahonnét szintén a nézők tudták csak kitolni.
Vasárnap négy gyorsasági és 67 km vár a mezőnyre, az utolsó szakasz lesz a Power Stage, ahol bónusz pontokat lehet szerezni.
Az állás szombat este:
1 Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (Toyota GR YARIS Rally1) 2h19.43.1s
2 Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (Ford Puma Rally1) +21.1s
3 Craig Breen/Paul Nagle (Ford Puma Rally1) +1m26.0s
4 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1) +2m03.8s
5 Gus Greensmith/Jonas Andersson (Ford Puma Rally1) +6m33.8s
6 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +7m44.1s
7 Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Škoda Fabia Rally2 evo) +9m37.2s
8 Erik Cais/Petr Těšínský (Ford Fiesta Rally2) +9m59.6s
9 Grégoire Munster/Louis Louka (Hyundai i20 N Rally2) +10m44.1s
10 Yohan Rossel/Benjamin Boulloud (Citroën C3 Rally2) +11m14.2s
26 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1) +20m39.3s
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!