WRC

Dráma a Brit-ralin: Tänak kiesett, Ogier vette át a vezetést

2018.10.06.

A maratoni szombati nap az élmezőnyből szedte az áldozatait: Ott Tänak az első helyről esett ki, Thierry Neuville egy árokba csúszással vesztett időt.

Sébastien Ogier számára a lehető legjobban alakult a Brit-rali szombati napja, amelyen az esőt napsütés váltotta fel, ami azt jelentette, hogy a sarasnak hitt pályák meglepően szárazakká váltak. Az M-Sport ötszörös világbajnok versenyzője a pénteki váltóhiba miatt csak az ötödik helyről kezdte a szombatot, de gyorsan feljött a második helyre, és a nap végén már az élen állt, de az előnye nem túl nagy.

Az első négy helyezettet mindössze 13,4 másodperc választja el egymástól, így vasárnap a győzelemre Ogier-n kívül még Jari-Matti Latvalának, Esapekka Lappinak (mindkettő Toyota) és Craig Breennek (Citroën) is van reális esélye.

Thierry Neuville a harmadik helye állt, amikor saját hibájából becsúszott egy árokba a Sweet Lamb Hafren gyorsaságin a Hyundai i20 WRC-vel, és csak a nézők segítségével tudott kikecmeregni onnan. Itt kb. 50 másodpercet vesztett el, pont annyit, amennyi ahhoz kéne, hogy még harcolhasson a győzelemért. A vb pontversenyt vezető belga így is fog pontokat szerezni, de a nagy esélye a bónusz pontokért zajló Power Stage lesz.

Ott Tänak magabiztosan, 40 másodperccel vezetett, útban volt a sorban negyedik győzelme és a vb pontverseny első helye felé, amikor váratlanul beütött a baj: egy nagy ugratás után megsérült a hűtő a Toyota Yarisában, és elfolyt a hűtővize. Az észt versenyzőnek meg kellett állnia a pálya szélén, a versenyautót tréler szállította vissza a szervizparkba.

Ogier köszönte szépen, és átvette a vezetést a versenyben, a kilenc gyorsaságiból hármat nyert meg, de a többin sem vesztett sok időt. Műszaki hibák ezen a napon nem hátráltatták, és kockázatokat is bevállalt, hogy időt nyerjen. A nap végén az előnye 4,4 másodperc Latvala előtt, aki azonban nem fogja könnyen adni a győzelmet.

„Hatalmas csatát vívtunk egész nap, végig padlógázzal hajtottam, elégedett vagyok a teljesítményemmel. Mindent beleadtam, és holnap is így fogom folytatni. Sajnálom Ottot, ő egy más szinten vezetett, mint bárki, sokkal gyorsabb volt nálunk más ezen a hétvégén” – nyilatkozta sportszerűen Ogier a nap végén.

Latvala végig Ogier sarkában volt, remekül vezetett egy apró hibát leszámítva: az utolsó gyorsaságin egy bal hajtűkanyarban lefullasztotta az autóját, mert a nap elvakította, és egyes helyett kettesben hagyta a váltót. Csapat- és honfitársa, Esapekka Lappi 7,4 másodperccel van mögötte, a fiatalabb finn próbált óvatosan menni a számára még viszonylag ismeretlen wales-i pályákon.

Az első győzelmére hajtó Craig Breen is remekül ment a Citroënnel, csak 1,7 másodperccel van lemaradva Lappitól, így holnap még bármi lehet. Csapattársának, Mads Østbergnek még egy szakaszgyőzelem is összejött, ami megmutatta, hogy norvég egyre jobban összebarátkozott a C3 WRC-vel, a napot az ötödik helyen zárta.

A nap pozitív meglepetését Andreas Mikkelsen jelentette, aki délután három szakaszt is megnyert a Hyundai-jal, de még így is csak a hatodik helyen áll két csapattársa, Hayden Paddon és Thierry Neuville előtt.

Vasárnap még 55,64 kilométer vár a mezőnyre, a szokásoktól eltérően a második gyorsasági lesz a Power Stage (Gwydir), ahol még Ott Tänaknak is van esélye öt pontot szerezni.

Az állás szombati nap után:

1

 

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport Ford WRT

Ford

2h31m22.5s

-

 

2

 

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

2h31m26.9s

4.4s

 

3

 

Esapekka Lappi, J.Ferm

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

2h31m34.3s

11.8s

 

4

 

Craig Breen, S.Martin

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

2h31m36.0s

13.5s

 

5

 

Mads Ostberg, T.Eriksen

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

2h31m56.6s

34.1s

 

6

 

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

2h31m59.0s

36.5s

 

7

 

Hayden Paddon, S.Marshall

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

2h32m07.9s

45.4s

 

8

 

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

2h32m18.0s

55.5s

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.14
A magyar közlekedéstörténet talán legnagyobb szállítmánya indul pénteken útnak: egy 750 tonnás, 100....
2025.02.14
Milyen életművet alkotott Stefan Lengyel, a magyar és a német designszakma egyik legjelentősebb....
2025.02.14
A közlekedési minisztérium már ismeri az egész Szlovákiára kiterjedő egységes menetjegyrendszer....
2025.02.14
Az autóipar erőteljesen kezdte 2025-öt. Az év elején 16,5 százalékkal nőtt az új regisztrációk....
2025.02.13
Egy észak-svédországi, eldugott faházból leplezték le az új EX30 Cross Country modellt, rávilágítva....
2025.02.13
A HangZóna mai vendége Bogyay Norbert, a gyári állapotú Simsonok hazai gyűjtője. ..
2025.02.13
Egy vasúti felüljárónál történt a baleset – írta az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság. ..
2025.02.13
Még nem sokan ismerik.   ..
2025.02.13
A Toyota és leányvállalata, a Daihatsu, valamint az utóbbi években a Toyota Csoporttal több....
2025.02.13
A DS Automobiles is új főnököt kapott.  ..