Lotus

Dolgozói negyedét elküldi a Lotus

2014.09.22.

A brit autógyártó a költségcsökkentés mellett olyan modellekkel bővítené a kínálatát, amelyek sokkal nagyobb keresletet generálnának, mint a könnyű sportkocsik.


Jean-Marc Gales

A modellpaletta szélesítését Jean-Marc Gales, a cég idén májusban kinevezett vezérigazgatója jelentette be az Autocarnak adott interjújában. A Peugeot egykori vezetője azt állította, hogy a Lotus egy évtizeden belül már szabadidő-autót és négyajtós limuzint is gyártani fog. Az elmúlt pár hónapban a cég átalakításáról folytak tárgyalások, amelyek során új főmérnököt neveztek ki szeptember elején, és meghozták azt a fájdalmas döntést, hogy a cég dolgozóinak a negyedét el kell bocsátani a költségcsökkentés miatt.

Az elbocsátások mellett Gales az eladásokat is jelentősen felpörgetné, ennek érdekében egy sor új változat jelenik majd meg a következő két évben a márka három típusából, az Elise-ből, az Exige-ből és az Evorából, és a kereskedői hálózatot is bővíteni fogják.

„Az autóink gyorsabbak, jobb minőségűek, kényelmesebbek lesznek, mint valaha, és megtartjuk a kapcsolatot a motorbeszállítónkkal, a Toyotával is, hogy a modellek továbbra is megbízhatóak és könnyen fenntarthatóak legyenek” – mondta Gales.

A Lotus idén 46 százalékkal növelte eladásait, így elképzelhető, hogy ebben az évben átlépik a kétezres darabszámot. Nemrég kilenc új kereskedést nyitottak a világ különböző pontjain, és további húsz nyitását tervezik a következő kilenc hónapban. Gales szerint reális cél, hogy évi háromezer autót adjanak el a jelenlegi kínálat modelljeiből, és, hogy újra nyereséget termeljenek. Később azonban kibővítené a palettát más kategóriákba tartozó, vagyis nem sportautóként definiálható modellekkel, például szabadidő-autóval és limuzinnal is, amelyek azért megőriznék a gyártó alapértékeit: a könnyű építésmódot, a jó vezethetőséget és a sportos formatervet. Ez a stratégia a Porschének olyannyira bevált, hogy a Cayenne és a Panamera révén évek óta rekord profitot realizálnak, és ezekből már többet adnak el, mint a sportkocsikból.

„100 százalékig biztos vagyok abban, hogy a Lotust visszaterelhetjük oda, ahol a legnagyszerűbb időszakában tartott, de bolondság lenne azt állítani, hogy egy gyerekjáték lesz” – fejezte be Gales. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
Michael Breme, igazgatóságunk elnöke és Achim Grewe, vállalatunk pénzügy, IT, beszerzés, compliance....
2025.02.10
Egyre többször és egyre nagyobb mennyiségben érik el Magyarországot is a Szaharából induló....
2025.02.10
Nem csak nálunk, Ausztriában is lopják a közlekedési táblákat.   ..
2025.02.09
A japán gyártó elektrifikált hajtásláncos autóinak értékesítése 23,2 százalékkal nőtt világszerte,....
2025.02.09
A Kia legkelendőbb autója a K4 volt januárban.  ..
2025.02.09
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Erzsi néni a grátisz tolatásjelző az....
2025.02.09
Először látható igazi fotókon a Vanwall első modernkori utcai autója, ami történetesen egy....
2025.02.09
Az Ariya NISMO nagyobb teljesítményt és feszesebb kormányozhatóságot kínál. ..
2025.02.09
Négy nap leforgása alatt ötvenezer megrendelés érkezett Japánban az ötajtós Suzuki Jimny Nomade....
2025.02.09
2025 januárja általános növekedést hozott a használt autók piacán, ezzel párhuzamosan az átlagárak....