Skoda
A Skoda által támogatott, 1927-ben alapított műszaki iskola 26 tanulója alakította át 1700 munkaóra alatt az ötajtós Rapidot háromajtós kupévá, mert az ő tervük nyerte a szokásos, évente megrendezett házon belüli pályázatot, amelynek lényege, hogy meglévő típusokból kell valami egyedit alkotni.
Az Aterónak a Radpidhoz képest hátratolták a B-oszlopát, megdöntötték a C-oszlopát, és lejtősebbre vették a tetejét is. A metálfekete autón egyes részletek (hűtőrács, küszöbök, első szpojler, tükrök, diffúzor) piros fényezést kaptak, a fényszórókat LED-esre cserélték, és a hátsó lámpa rajzolatát is módosították.
Belül is folytatták a sportos hangulatot, a piros hangulatvilágítás ennek megfelelő atmoszférát teremt, a hangzásról 1800 wattos audiorendszer gondoskodik, ami 14 hangszórót és egy mélynyomót tartalmaz.
Az Atego Coupé mozgatását az 1,4 literes, 125 lóerős TSI turbómotorral bízták, amelynek ereje hétfokozatú DSG váltón keresztül jut el az első kerekekhez. Az Octaviától kölcsönzött 18 colos fekete felnik mögött elöl belső hűtésű, perforált féktárcsák teljesítenek szolgálatot.
„Az Atero Coupé megmutatja, hogy a tanulóink milyen magas szintű technológiai tudással és kézügyességgel rendelkeznek” – nyilatkozta Bohdan Wojnar, a Skoda személyi ügyekért felelős igazgatótanácsi tagja.
Bár ez az autó, és más kupé sem fog egyhamar gyártásba kerülni a Skodánál, a latinul feketét jelentő név megjelenhet más széria Skodán, mert a cseh autógyártó levédette.