dízelmotor
Svenja Friedrich a kormányszóvivői tájékoztatón elmondta, hogy a VW dízelügye miatt elrendelt ellenőrzésen bevizsgált 53 modell közül 30-nál valóban kiugróan magas szén-dioxid-kibocsátást regisztráltak, ezért ezeket most egy külön vizsgálatban ismét ellenőrzik.
Az első vizsgálatban a szövetségi közlekedési hivatal (KBA) próbapadon, tesztkörülmények között, és az utakon, hétköznapi használati körülmények között is tanulmányozta a modellek működését. Elsősorban a nitrogén-oxid-kibocsátást mérték és azt vizsgálták, hogy a VW-n kívül más német vagy külföldi gyártók is alkalmaztak-e a károsanyag-kibocsátási előírások kijátszására alkalmas szoftvert.
A minisztérium szóvivője a KBA új vizsgálatáról nem közölt részleteket, így nem tudni, hogy mely gyártók és modellek érintettek, és azt sem tudni, hogy mikor fejeződik be az eljárás. Azt azonban hangsúlyozta, hogy az eredményeket nyilvánosságra hozzák. A szóvivő kitérő választ adott arra a kérdésre, hogy mit tesz a kormány, ha kiderül, hogy valamely modell a gyártó által megadottnál több szén-dioxidot bocsát ki.
Az ügynek a környezetvédelmi szempontok mellett pénzügyi jelentősége is van, mert a gépjárműadót a szén-dioxid-kibocsátás és a fogyasztás alapján állapítják meg, így előfordulhat, hogy bizonyos típusú kocsik után a kelleténél kevesebb adót fizetnek az üzembentartók.