Stuttgart
A Daimler Üzemi Tanácsának elnöke, Michael Brecht szerint a félvezetők globális hiánya mélyreható változásokat okoz az autóiparban. "A jövőben maguk a járműgyártók vásárolják meg a nyersanyagokat és a kulcsfontosságú alkatrészeket közvetlenül az adott beszállítótól, és többé nem kizárólag a nagyobb beszállítókra hagyatkoznak rendszerbeszállítóként" - mondta Brecht. A chip-válság világszerte késéseket és termelési korlátozásokat okoz az iparágban. A Daimler vezérigazgatója, Ola Källenius a közelmúltban azt mondta, hogy a félvezetők szűkösek maradnak az elkövetkező évben.
Fotó: Daimler
"Mi, a munkavállalói képviselők már most feltesszük a kérdést magunknak: Az egész autóipar lényegesen kevesebb autót épít, mint a járvány előtt. Hová mennek a chipek?" - mondta Brecht, aki egyben a stuttgarti gyártó alelnöke is. Néha nagyon rövid távú bejelentések érkeznek a gyártás során arról, hogy ezek az alkatrészek elérhetők-e vagy sem.
"A kinti kollégák ezt már nem értik" - mondta Brecht. "Végtelenül sok munkánk lenne, tele vannak a rendelési könyvek. Dolgozhatnánk hétvégén, és alkalmazhatnánk embereket."
A Daimler októberben jelentette be, hogy a júliustól szeptember végéig tartó időszakban többször is korlátozták a termelést, elsősorban a chipek hiánya miatt.