Cadillac

CT6, a Cadillac csúcsa

2015.04.01.

Az amerikai prémiummárka új zászlóshajója akkora, mint egy 7-es BMW, de könnyebb, mint egy 5-ös.

A Cadillac szögletes formanyelvét a New York-i Autószalon bemutatott CT6-os is magán viseli, de a fényszórók jóval kidolgozottabbak, mint a korábbi modelleken, és a jellegzetes hűtőmaszk formáján is sokat finomítottak a tervezők. Az Audi A8, BMW 7-s és Mercedes S-osztály ellenfelének szánt modell hossza 5184 mm, a tengelytávja pedig szintén tekintélyes a maga 3106 mm-es hosszával.

A főleg alumíniumból készített Omega platformnak és a teljes egészében alumíniumból préselt karosszériaelemeknek köszönhetően a kocsi tömege az alapmotorral mindössze 1678 kilogramm, ezzel a legkönnyebb luxusautó jelenleg a piacon.

A beltérben természetesen a legigényesebb anyagokat használták fel (a díszbetétek egzotikus fából és szénszálból készülnek), a középkonzol tetején egy 10,2 colos érintőképernyő trónol, amelyet az alul lévő tapipaddal is lehet vezérelni. Nem hiányzik a CT6-osból a négyzónás klímaberendezés, a vezeték nélküli telefontöltő, a 4G-s kapcsolódási lehetőség és a beltéri wifi hotspot sem. A biztonsági rendszerek is a legmodernebbek, van köztük infrás éjjellátó, és gyalogos-felismerésre képes, kamera-alapú vészfék asszisztens is. A körkörös, 360 fokban látó kamerarendszer menet közben képes elöl és hátul venni az autó környezetét biztonsági okokból.

A második sorba két különálló, hűthető-fűthető, masszírozásra képes bőrfotel is rendelhető, amelyek széles tartományban állíthatóak, természetesen villanymotorokkal. A szórakozásról a karfába rejtett HDMI és USB csatlakozók, valamint az első ülések fejtámlájából kihajtható képernyők gondoskodnak, a megfelelő hangzásért egy 34 hangszórós Bose Panaray hangrendszer felel.

Háromféle motorral rendelhető a CT6-os, a kétliteres turbós benzines 265 lóerős, a 3,6 literes szívó V6-os 335 lóerős, a 3,0 literes duplaturbós V6-os 400 lóerős. Minden motorhoz nyolcfokozatú automatikus váltót társítanak, az automatikus összkerékhajtás feláras extra. A CT6-os gyártását év végén kezdik el Detroitban, a kocsit Ázsiába és Európába is fogják exportálni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.07
Vannak rendőrök, akik lélekben mindig kékek maradnak. Szerencsi Zoltánt ebből az anyagból gyúrták,....
2025.02.07
Már a startnál szép reményekkel kecsegtet a BYD dél-koreai „hódító körútja”:  közel ezer....
2025.02.07
A német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató jelentősen csökkent januárban a....
2025.02.07
Volt idő, amikor az alkoholos befolyásoltságot saccra állapították meg. Lássuk be, hogy a módszer....
2025.02.07
A Bridgestone-t választotta a Porsche, hogy egyedi gumiabroncsokat fejlesszen az új Macan Electric....
2025.02.07
A hétvégén Dubajban versenyez Molnár Martin, hiszen itt rendezik az F4 Middle East Championship....
2025.02.07
Aki ötévesnél nem idősebb hibrid vásárlásában gondolkozik, nem kell, hogy márkák tucatjait....
2025.02.07
A repterekéhez hasonlóan szigorú ellenőrzést vezettek be a KRESZ-teszteken.   ..
2025.02.07
Vádat emeltek két volt vizsgabiztos és a vizsgáztatást meghatalmazás alapján intéző társuk ellen,....
2025.02.07
A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. segítségével Farkas Kevin a Seventytwo Artbox....