trolibusz

Csütörtökig kapott haladékot a szegedi trolik gyártója

2015.05.12.

Április 25-e óta lakat alatt van a 13 tagú új szegedi troliflotta. Az okokról egyre több a kérdés és a találgatás. A gyártó azt ígérte: csütörtökig elvégzi a szükséges javítást.

– 18 napja áll Szegeden, a Csáky utcai trolitelepen a teljes új Ikarus–Škoda-flotta, mely közel 3 milliárdért érkezett a városba 2013 júliusa és 2014 szeptembere között – írja delmagyar.hu. Érdekelné a szegedieket, hogy miért nem közlekednek a járművek. Első közleményében az üzemeltető SZKT garanciális felülvizsgálatra hivatkozott, a másodikban a vizsgálatnál észlelt kisebb műszaki hibára, amit pár nap alatt orvosolni lehet. És arra, hogy jótállási időszakban ez a gyártó Ikarus–Škoda Konzorcium kötelessége, amihez a cégtársulás hétfőig kapott haladékot, különben az SZKT maga végzi el a javítást a gyártó költségére.


Lakat alatt az új szegedi troliflotta. Fotók: delmagyar.hu/Karnok Csaba

A határidő letelt, érdeklődésünkre Kojedzinszky Richárd, az SZKT ügyvezető igazgatója azt a tájékoztatást küldte, hogy múlt héten sikerült megállapodni a gyártóval arról, hogy e hét csütörtökig a konzorcium elvégzi a szükséges kisebb javításokat, fejlesztéseket. Miután ezt a szállító vállalta, az SZKT nem kezdett el javítani. A szállítási szerződés tartalmazza a kötbér mértékét. Ha a szállító hibájából nem közlekedik a flotta, akkor járművenként és naponta 200 ezer forint a kötbér. (Ez 18 nappal és 13 járművel számolva eddig 46,8 millió forint lenne – a szerk.) Arról, hogy milyen jellegű fejlesztésekről, javításokról van szó, az ügyvezető nem nyilatkozott, hanem a gyártóhoz irányított.


Felröppentek olyan híresztelések, hogy pusztán a kötbérre hajtana az SZKT. Az ügyvezető egyértelműen visszautasította, hogy a pénzszerzésnek ilyen módja bármikor felmerült volna. Az elveken túl megjegyezte, a kötbér mértéke eltörpül a trolik használati értéke mellett. Fotózásra a telepen ezúttal sem kaptunk engedélyt, ehhez – a szerzői jogok miatt – a gyártók hozzájárulása is kell.

A delmagyar.hu kereste a konzorciumot alkotó Magyar Trolibusz Kft.-t és a cseh Škoda Electric a.s.-t is, de kérdéseikre egyelőre nem kaptak választ.

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.11.27
A rendszerváltás előtt legfeljebb a balatoni szállodák előtt parkoló autókban láthattunk Grundig....
2022.11.27
Az osztrák vasúttársaság (ÖBB) hétfő 0 órától 24 órás munkabeszüntetést tart, ami érinti a MÁV-....
2022.11.27
A szabadtéri parkolók és nem lakás célú épületek fotovoltaikus paneljeinek telepítésére vonatkozó....
2022.11.27
A zuglói rendőrök néhány nap alatt azonosították és gyanúsítottként kihallgatták a HÉV előtt....
2022.11.27
Már javában készülődik az idei versenyévadra a győri Széchenyi István Egyetem égisze alatt....
2022.11.27
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Mit hoz az idei tél? ..
2022.11.27
A Mazda Motor Corporation közzé tette a vállalat középtávú gazdálkodási tervének frissítését és a....
2022.11.27
A Volkswagen Konszern nemzetközi szakmunkástanuló versenyének idei díjazottja az Audi Hungaria....
2022.11.27
Megrázó fotókat tett közzé az MTI a ma reggeli halálos balesetről.  ..
2022.11.27
A megfelelő látás elengedhetetlen, hogy balesetmentesen és szabályosan tudjunk közlekedni, ezért....