elektromos mobilitás
Az elektromos autók versenye az árakról is (ha nem elsősorban erről) szól. A Tesla árcsökkentései után pedig a Stellantis nem maradt közömbös és vezérigazgatója, Carlos Tavares bejelentette, hogy ő is egy sor intézkedést tervez zéró emissziós modelljei költségeinek csökkentésére. Egyszerűen azért, hogy azokat megfizethetővé tegye szélesebb néprétegek számára is. Ugyanis, ösztönzők nélkül az elektromos autók még mindig elérhetetlenek a középosztály tagjainak – mondta.
És a Tesla nem az egyetlen rivális. A Stellantisnak meg kell védenie magát az egyre élesedő versenyben Kínával szemben, ahol, mint tudjuk, számos gyártó szélesíti horizontját, hogy globálisan versenyképessé váljon.
Tavares az árcsökkentés érdekében többek között a lítium-vasfoszfát akkumulátorok bevezetését szeretné hamarosan megvalósítani legalább néhány modell esetében.
Az LFP-akkumulátorok, amelyeket Kínában a legtöbb belföldön értékesített elektromos autóban használnak, olcsóbbak, mint a lítium-ion akkumulátorok.
Másfelől azonban az LFP-akkumulátorok importja megerősíti a kínai akkumulátorgyártóktól való függőséget és lassítja az európai függetlenségért folytatott, amúgy is fáradságos versenyt.
A Benchmark Minerals, a jövő mobilitásával kapcsolatos adatok elemzésére szakosodott vállalat becslése szerint a 2023-ban eladásra kerülő LFP-k 99,5%-a Kínából származik majd. Mi több, a 2030-ig legyártott LFP-k 97%-a is ugyaninnen fog kikerülni.
Annak kitalálása tehát, hogy mi is a legjobb hosszú távon, igencsak összetett játék. Várjuk a fejleményeket a Stellantistól (is).
Forrás és Fotók: insideevs.it
Főkép: money.com