Forma-1
Már januárban módosítania kellett a Forma–1-nek az FIA által december közepén elfogadott 2021-es versenynaptárán. Az ausztráliai és a kínai versenyeket elhalasztották, a programba került Imola, jó eséllyel Portimao is helyet kap. Az év második felében pedig több futam eredeti időpontját is módosították, hogy helyet szorítsanak Melbourne-nek.
A koronavírus miatti problémák nem változtak 2020 óta, annak kezelése viszont idén már nem Chase Carey feladata, hanem Stefano Domenicalié, aki hivatalosan január első napjával vette át az F1 elnöki pozícióját. A Ferrari korábbi csapatfőnöke a brit Sky Sportsnak nyilatkozva megerősítette, hiába adták ki a naptáruk második verzióját, nem vehető biztosra, hogy nem lesznek további változások benne, viszont törekszenek a 23 versenyük megtartására.
„Mi, és személy szerint én is napi szinten kapcsolatban állunk a szervezőkkel, mert a világjárvány még jelen van, ezt nagyon jól tudjuk. Ezért is változtattunk Ausztrália helyén a naptárban. De a jelenlegi információk alapján minden a terv szerint fog alakulni. Természetesen kellően rugalmasnak kell lennünk, és a szezon első felében vélhetően lesznek események, amiket közönség nélkül vagy korlátozott számú néző előtt bonyolítunk le. De biztosíthatom a támogatóinkat a szurkolóinkat, hogy mindent megteszünk a szezon sikeres lebonyolításáért” – fogalmazott Domenicali.
Az elmúlt hetekben több pletyka is napvilágot látott az esetleges változásokról. Fölmerült például, hogy a hosszabb előkészületek és az elkülönülés nehézségei miatt veszélyben lehetnek a városi versenyek. Ezt az F1 szóvivője, de később az érintettek közül Monaco és Baku is cáfolta. Domenicali elismerte, készülnek B-tervekkel, alternatív forgatókönyvekkel, de nem titkolnak semmit. „Vannak alternatíváink szükség esetére. A világjárvány folyamatosan alakul, ezért rugalmasan kell viszonyulnunk a szezonhoz.”
Kevesebb futam, de több pályával?
Egy ilyen helyzetben első pillantásra furcsán hathat, hogy éppen most készül rekordhosszú, 23 futamból álló bajnokságot tartani az F1. Tavaly 22 versennyel terveztek, de a járvány miatt 17 lett belőle. Emiatt komoly bevételkiesést könyvelt el a sportág, és ezen keresztül a csapatok is. Innen nézve nem meglepetés, hogy most ennyire ragaszkodnak a 23 versenyhez, és még a múlt évi eredeti tervekhez képest is bővítettek: mindenkinek égető szüksége van a bevételek növelésére.
Hogy mennyire azt jól jelzi, hogy a csapatok sem tiltakoznak kézzel-lábbal a sűrű program és a sok triplahétvége ellen, noha bevallottan vannak kétségeik a megvalósíthatóság kapcsán, és aggódnak a dolgozóik terhelése miatt. A Liberty Media azonban azóta a naptárbővítésre törekszik, hogy 2017-ben felvásárolta az F1-es kereskedelmi jogokat, mivel új piacokon, új országokban, régiókban kíván terjeszkedni.
Domenicali most előrebocsátotta, hosszabb távon talán változás lesz e téren: kilátásba helyezte a futamszám csökkentését, sőt azt is, hogy az egyes helyszínek váltogassák egymást.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!