Genovai viadukt

Csillagászati pénzeket fizet a leomlott genovai viadukt üzemeltetője

2021.11.24.

Megszületett a megállapodás az olasz kormány és a leomlott genovai viadukt, a Ponte Morandi üzemeltetője között arról, mekkora összeggel és milyen módon kell kompenzálnia az autópálya-fenntartó cégnek Genova városát, illetve az olasz államot - írja az alvolante.it olasz autós internetes portál.

A Genova egyik jelképének számító Morandi-híd 2018. augusztus 14-én, délelőtt 11 óra 41 perckor omlott össze. A város keleti és nyugati részét összekötő, több mint egy kilométer hosszú szerkezet hatalmas betontömbjei a híd alatt haladó útra, valamint a Polcevera-patak medrébe zuhantak le. A hídon és a híd alatt tartózkodókból negyvenhárman veszítették életüket, tizenegyen megsebesültek, és mintegy hatszáz személyt költöztettek ki a híd körül később lebontott épületekből. Szakértők szerencsének nevezték, hogy a hídomlás viharos időben történt, mivel éppen ezért kevés jármű haladt át rajta.

A napokban aláírt egyezség értelmében a leomlott viaduktot és az adott autópálya-szakaszt üzemeltető koncessziós cég, az Autostrade per l'Italia (ASPI) 3,4 milliárd euró  kártérítést fizet az államnak és Genova városának, valamint vállalja, hogy 13,6 milliárd eurónyi autópálya-fejlesztési és karbantartási beruházást hajt végre 2024–ig.

A megállapodás alig több mint három évvel a genovai Morandi -híd tragédiája után történt, amelyben 43 ember vesztette életét.

Az egyezség lezárja azt az eljárást, amit az infrastruktúráért felelős olasz minisztérium indított az. Ez lehetővé teszi annak az eljárásnak a lezárását, amelyet a minisztérium 2018 augusztusában indított az ASPI ellen az autópálya-hálózat karbantartási és felügyeleti kötelezettségeinek súlyos megsértése miatt.

Az ASPi által fizetendő 3,4 milliárdos kártérítésből 1,4 milliárd jut genovai infrastrukturális és logisztikai fejlesztésekre, köztük kiemelten a genovai kikötői alagút építésére, valamint a tragédiában érintett környék lakóinak kompenzálására.

Elkészült egy gazdasági és pénzügyi terv is, amely az Aspi által kezelt teljes autópálya-hálózaton 13,6 milliárd eurós beruházási programot ír elő. Ebből 2,5 milliárd eurót a 2024-ig elvégzendő rendkívüli karbantartásra fordítanak. Cél továbbá a felügyeleti és ellenőrzési tevékenységek javítása, a mobilitást támogató informatikai rendszerek fejlesztése.

A leomlott viadukt helyén alig 2 év alatt készült el az új, Szent Györgyről elnevezett híd.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....