Genovai viadukt

Csillagászati pénzeket fizet a leomlott genovai viadukt üzemeltetője

2021.11.24.

Megszületett a megállapodás az olasz kormány és a leomlott genovai viadukt, a Ponte Morandi üzemeltetője között arról, mekkora összeggel és milyen módon kell kompenzálnia az autópálya-fenntartó cégnek Genova városát, illetve az olasz államot - írja az alvolante.it olasz autós internetes portál.

A Genova egyik jelképének számító Morandi-híd 2018. augusztus 14-én, délelőtt 11 óra 41 perckor omlott össze. A város keleti és nyugati részét összekötő, több mint egy kilométer hosszú szerkezet hatalmas betontömbjei a híd alatt haladó útra, valamint a Polcevera-patak medrébe zuhantak le. A hídon és a híd alatt tartózkodókból negyvenhárman veszítették életüket, tizenegyen megsebesültek, és mintegy hatszáz személyt költöztettek ki a híd körül később lebontott épületekből. Szakértők szerencsének nevezték, hogy a hídomlás viharos időben történt, mivel éppen ezért kevés jármű haladt át rajta.

A napokban aláírt egyezség értelmében a leomlott viaduktot és az adott autópálya-szakaszt üzemeltető koncessziós cég, az Autostrade per l'Italia (ASPI) 3,4 milliárd euró  kártérítést fizet az államnak és Genova városának, valamint vállalja, hogy 13,6 milliárd eurónyi autópálya-fejlesztési és karbantartási beruházást hajt végre 2024–ig.

A megállapodás alig több mint három évvel a genovai Morandi -híd tragédiája után történt, amelyben 43 ember vesztette életét.

Az egyezség lezárja azt az eljárást, amit az infrastruktúráért felelős olasz minisztérium indított az. Ez lehetővé teszi annak az eljárásnak a lezárását, amelyet a minisztérium 2018 augusztusában indított az ASPI ellen az autópálya-hálózat karbantartási és felügyeleti kötelezettségeinek súlyos megsértése miatt.

Az ASPi által fizetendő 3,4 milliárdos kártérítésből 1,4 milliárd jut genovai infrastrukturális és logisztikai fejlesztésekre, köztük kiemelten a genovai kikötői alagút építésére, valamint a tragédiában érintett környék lakóinak kompenzálására.

Elkészült egy gazdasági és pénzügyi terv is, amely az Aspi által kezelt teljes autópálya-hálózaton 13,6 milliárd eurós beruházási programot ír elő. Ebből 2,5 milliárd eurót a 2024-ig elvégzendő rendkívüli karbantartásra fordítanak. Cél továbbá a felügyeleti és ellenőrzési tevékenységek javítása, a mobilitást támogató informatikai rendszerek fejlesztése.

A leomlott viadukt helyén alig 2 év alatt készült el az új, Szent Györgyről elnevezett híd.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.18
Térfigyelőkamerák segítségével találták meg azt az autóst, aki Kiskunhalason őrült módjára....
2025.01.18
Vezetőcserék és jelentős szponzorváltások jelzik az idei Forma 1-es szezont. ..
2025.01.18
Még pénteken kigyulladt egy fűtőmozdony Budapesten a Keleti pályaudvaron, erről árult el most újabb....
2025.01.18
Az egyik esetnél két ember szorult a roncsba. ..
2025.01.18
Vasárnap, este 8-tól, a Hungaroringen veszi kezdetét a 2025-ös Virtuális Kamion Európa Bajnokság.....
2025.01.18
A BMW M GmbH rekordokat döntő utazása folytatódik: 2024-ben a nagyteljesítményű sportautókat gyártó....
2025.01.18
A vadonatúj Mazda CX-80-at az Euro NCAP legutóbbi tesztsorozatán a nagyméretű SUV kategória „Best....
2025.01.18
A hazai autóvásárlók leginkább Skoda Octaviát és szedánokat szeretnének, de a pénztárcaméret....
2025.01.18
Január 19-én, vasárnap nyílt napot tart a Gyermekvasút a széchenyihegyi végállomáson. 10 és 16 óra....
2025.01.18
Az egyik legészszerűbb szabadidő-autót a Skoda kínálja a magyar autópiacon. A Skoda Kamiq szerény,....