e-mobilitás

Csak Kína előzi a németeket e-autóban

2021.11.12.

Németország a második helyen áll a hálózatról tölthető hibridek és a teljesen elektromos autók új regisztrációjában világszerte – írja az automobilwoche.de



 

Németország a világ második legnagyobb piaca idén az elektromos autók számára: szeptember végéig félmillió konnektoros hibridet és teljesen elektromos autót regisztráltak itt, annyit, mint Nagy-Britanniában, Franciaországban és Olaszországban együttvéve.

Mercedes EQS Fotó: Daimler

Kínában 2,07 millió, Európában összesen 1,58 millió, az USA-ban pedig csak 0,43 millió elektromos autót adtak el szeptember végéig.

A YouGov Institute felmérése szerint a legnagyobb európai autópiacokon a válaszadók 43 százaléka hajlandó lenne konnektoros hibrid vagy tisztán elektromos autó vásárlásán gondolkodni. A vásárlást leggyakrabban a környezetvédelem és az alacsony üzemeltetési költségek indokolták.  De "az a tény, hogy a villamosenergia-fogyasztás fontos megkülönböztetési kritérium az elektromos járműveknél, még nem érte el a fogyasztókat" - írta a CAM és a YouGov közös tanulmányában.  A magas árak, a töltőállomások hiánya és a hosszú töltési idő miatt sokan nem akarnak e-autót.

A Tesla vezet az innovációban

Míg az Egyesült Államokban és Kínában a tisztán elektromos autók domináltak, a konnektorról tölthető hibridek továbbra is európai jelenségek maradtak, az új regisztrációk mintegy 50 százalékával.  Németországban az első három negyedévben a VW volt a legkelendőbb márka a tisztán e-autók terén, megelőzve a Teslát, a Hyunda-t és a Renault-t.  Ami a plug-in hibrideket illeti, a Mercedes dominált a BMW, a VW és az Audi előtt.

A tanulmány szerint a Tesla a leginnovatívabb autógyártó az elektromobilitás területén olyan kritériumok tekintetében, mint a hatótáv, a fogyasztás és a töltési kapacitás, ezt követi a BMW, az Audi, a kínai BYD gyártó és a Mercedes. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.19
Az MG Motor története során először érte el az évi 300 000 darabos értékesítést az Egyesült....
2025.12.19
A belügyminisztérium Bécsben bejelentette a határvédelem új irányát. A katonai támogatási bevetést....
2025.12.19
Németország új szintre emelte a digitális közlekedésbiztonságot: a járművek műszerfala valós időben....
2025.12.19
Több mint két és fél évtized szolgálat után búcsúzik Budapest útjaitól az Ikarus 412-es autóbusz, a....
2025.12.19
Az önvezető autók és drónok világába kalauzolja a nézőket a nemzetközi ismeretterjesztő csatorna, a....
2025.12.19
Rendőröket és tűzoltókat riasztottak, miután bikák kószáltak a közúton Eperjesen és közelében -....
2025.12.19
A Toyota olykor jelentős változásokat vezet be: a gyártásban a kaizen, azaz a folyamatos fejlesztés....
2025.12.19
Bár a német üzletemberek elejétől fogva látták, mennyire kockázatos engedni a kínai befolyásnak és....
2025.12.19
Magyarországon 2016 óta engedélyezett az önvezető autók országutakon történő tesztelése, egyelőre....
2025.12.19
Elindult a visszaszámlálás az új ID. Polo érkezéséig: alig néhány hónappal a világpremier előtt egy....