e-mobilitás
Németország a világ második legnagyobb piaca idén az elektromos autók számára: szeptember végéig félmillió konnektoros hibridet és teljesen elektromos autót regisztráltak itt, annyit, mint Nagy-Britanniában, Franciaországban és Olaszországban együttvéve.
Mercedes EQS Fotó: Daimler
Kínában 2,07 millió, Európában összesen 1,58 millió, az USA-ban pedig csak 0,43 millió elektromos autót adtak el szeptember végéig.
A YouGov Institute felmérése szerint a legnagyobb európai autópiacokon a válaszadók 43 százaléka hajlandó lenne konnektoros hibrid vagy tisztán elektromos autó vásárlásán gondolkodni. A vásárlást leggyakrabban a környezetvédelem és az alacsony üzemeltetési költségek indokolták. De "az a tény, hogy a villamosenergia-fogyasztás fontos megkülönböztetési kritérium az elektromos járműveknél, még nem érte el a fogyasztókat" - írta a CAM és a YouGov közös tanulmányában. A magas árak, a töltőállomások hiánya és a hosszú töltési idő miatt sokan nem akarnak e-autót.
A Tesla vezet az innovációban
Míg az Egyesült Államokban és Kínában a tisztán elektromos autók domináltak, a konnektorról tölthető hibridek továbbra is európai jelenségek maradtak, az új regisztrációk mintegy 50 százalékával. Németországban az első három negyedévben a VW volt a legkelendőbb márka a tisztán e-autók terén, megelőzve a Teslát, a Hyunda-t és a Renault-t. Ami a plug-in hibrideket illeti, a Mercedes dominált a BMW, a VW és az Audi előtt.
A tanulmány szerint a Tesla a leginnovatívabb autógyártó az elektromobilitás területén olyan kritériumok tekintetében, mint a hatótáv, a fogyasztás és a töltési kapacitás, ezt követi a BMW, az Audi, a kínai BYD gyártó és a Mercedes.