Stellantis

Csak elektromos kisbuszokat forgalmaz a Stellantis - miért?

2022.01.19.

Meglepő bejelentést tett a Stellantis csoport több tagja is az év elején. A Citroen, a Peugeot és az Opel egyszerre adták ki közleményeiket, melyekben bejelentették, hogy a jövőben kizárólag elektromos meghajtással forgalmazzák majd a kisbuszaikat. Váratlan döntés, mi lehet az oka?

A meglepő bejelentés szerint a jövőben a Peugeot Rifter, Traveller- és Expert kombi, a Citroen Berlingo és a Spacetourer, valamint az Opel Combo Life, Vivaro kombi és Zafira Life modellek a jövőben kizárólag teljesen elektromos hajtáslánccal lesznek elérhetők.

„A Peugeot már most az elektromos mobilitás élén áll: személygépkocsijaink 75%-a és haszongépjárműveink 100%-a már elérhető elektromos hajtáslánccal. 2021-ben a Peugeot Európában minden hatodik eladott járműve volt villamosított, novemberben pedig minden öt eladott Peugeot-ból egy villamosított. Ez azt mutatja, hogy a Peugeot-nál a megfelelő ajánlattal állunk ügyfeleink rendelkezésére, és az elektromos járművek iránti kereslet folyamatosan gyorsan növekszik” – mondta Linda Jackson, a márka vezérigazgatója.

Az elektromos hajtásláncba a fentiek alapján beletartozik a plug-in hibrid erőforrás is. A helyzet hasonló a Citroen és az Opel modellek esetében is – többségük elérhető elektromos hajtáslánccal és egyre népszerűbbek is a zéró károsanyag kibocsátású modelljeik.

De miért döntöttek úgy, hogy a személyszállító haszonjárművek piacán kizárólag teljesen elektromos autókat kínálnak? Ez a szegmens hagyományosan a dízelmotorok fennségterülete, a döntéssel pedig jó eséllyel lemaradnak számos jelentős ügyfél vásárlásairól.

„A villamosítás különösen érzékeny kérdés a szegmens jövője szempontjából” – áll a Citroën sajtóközleményében. „Sziluettjük és súlyuk miatt több üzemanyagot fogyasztanak, az üzemanyagárak pedig folyamatosan tovább emelkednek. Ez a helyzet gyorsan csökkenti a benzin- vagy dízelmotor-kínálat relevanciáját ezeknél a modelleknél.”

Az év elején még több európai piac honlapjain lehetett konfigurálni az érintett modellek hagyományos verzióit, de kizárólag céges ügyfelek számára. Ugyanakkor úgy tűnik, ez a lehetőség is kezd eltűnni, vagyis a Stellantis márkái gyakorlatilag kivonulnak a piacról. Kérdéses, hogy mi lesz a Toyota modelljeivel? A Toyota hasonló járművei közösen készültek a franciákkal, de egyelőre nem tisztázott, hogy a japánok is velük tartanak-e a teljesen elektromos úton.

A Stellantis három márkája jelentős szereplő volt a szegmensben. A legjelentősebb európai piacon, Németországban például az Opel Zafira Life 7 százalék körüli piaci részt tudhatott magáénak a Volkswagen Multivan és a Mercedes-Benz V-Class uralta mezőnyben. Bár ez nem tűnik soknak, Németországban ez 5.000 darab körüli autót jelentett, ami jelentős mennyiség, különösen, ha megnézzük a Citroen Spacetourer 4 százalék körüli, vagy a Peugeot Traveller két százalékos eredményét. Az eggyel kisebb kategóriában pedig a Stellantis modelljei foglalták el a 2., 3. és negyedik helyet is a Volkswagen Caddy uralta szegmensben.

Ezek persze nem a legjelentősebb szegmensek, de így is komoly piacról mondott le a Stellantis. Örülhet a Volkswagen, a Renault, a Mercedes-Benz, a Ford és a Toyota (ha ők maradnak), ugyanis néhány kevésbé jelentős szereplő kivételével ők maradtak a piacon.

De miért döntött mégis így a Stellantis. Minden bizonnyal úgy voltak vele, hogy fájjon most, ha már előbb-utóbb muszáj neki. Ezek a modellek általában nem a legjövedelmezőbb termékek a gyártók számára, így ha beleszámítjuk a szén-dioxid kibocsátás után fizetendő esetleges büntetéseket, nem feltétlenül vesztettek annyira sokat.

Ráadásul így még több forrást tudnak az elektromos modelljeikre költeni, így ha az asztalon is hagyják a szegmens jelenleg nagyobb részének rájuk eső szeletét, az egyre növekedő elektromos részből annál nagyobbat tudnak majd megszerezni maguknak. Ezzel gyakorlatilag előre menekülnek a franciák, ami elsőre vakmerő lépésnek tűnhet, de hosszú távon akár működhet is.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....