Lancia

Csak az olasz piacon marad meg a Lancia

2014.01.17.

A Fiat-csoport vezére, Sergio Marchionne egy interjúban bejelentette, hogy az olaszon kívül minden piacon befejezik a Lanciák értékesítését, és inkább az Alfa Romeo feltámasztására koncentrálnak.


Marchionne az olasz La Repubblica napilapnak adott interjújában elmondta, hogy a Lancia márkát csak az olasz piacon tartják meg. Valószínűleg a már hat éves Deltát és az átemblémázott Chryslereket (200C, 300C, Voyager) hamarosan törlik a kínálatból, és csak a 2012-ben bemutatott Ypsilont tartják meg. A Lanciát 1906-ban alapították, 1969-ben vásárolta meg a Fiat.

Marchionne már 2012-ben nyilvánvalóvá tette, hogy nincs hosszú távú jövője a luxusmárkának. „Őszintének kell lennünk. A Lancia már sosem lesz az, ami volt. Az egyetlen modell, amelynek értéke van Európában, az Ypsilon, azt meg is tartjuk. A kínálat többi modellje nem elég vonzó” – nyilatkozta a vezér akkoriban szintén a La Repubblicának.

Bár a Fiat-csoport csak pár hete vette át teljes mértékben az irányítást a Chrysler felett, máris arról pletykálnak, hogy hamarosan új nevet vesz fel az így már a világ 7. legnagyobb autógyártójának számító cég. A vállalat részvényeit várhatóan a New Yorki-t tőzsdére vezetik át a jóval kisebb milánóiról.

Marchionne elárulta, hogy a gyenge eladásokat produkáló, de még mindig jól csenő nevű Alfa Romeo feltámasztását tervezik. Az új modelleket, elsőként a középkategóriás Giuliát és a kompakt SUV-t is Olaszországban fogják gyártani. „Olaszország minden részén, titkos hangárokban a csapataink az Alfa Romeo új modelljein dolgoznak, amelyeket áprilisban fogunk megmutatni, és, amelyek megváltoztatják majd a márka imázsát, visszaemelve azt az abszolút kiválók körébe”– tette hozzá.

„Ahogy a Jeepet is az egész világon árulják, de a génjei mégis amerikaiak, úgy az Alfa génjeinek is olasznak kell maradniuk. Tényleg otthon marad a márka” – folytatta a vezérigazgató, hozzátéve, hogy az Alfa Romeóban – a Fiattal ellentétben – megvan a potenciál ahhoz, hogy globálisan is sikeres márka legyen, és, hogy sokkal több autót adjon el, mint a szintén a csoporthoz tartozó Maserati. Szintén kiderült az interjúból, hogy a Fiat kilép majd a középkategóriából, és inkább az 500-as és a Panda modellcsalád bővítésére koncentrál majd.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.18
A HangZóna mai vendége Soltész Bálint rendőrségi szóvivő. ..
2025.12.18
Már péntektől a megszokottnál több jármű forgalomba állításával készül a MÁV-csoport az ünnepi....
2025.12.18
Aki télen kint parkol autójával, annak gyakran reggel első dolga a jég letakarítása. A jégkaparás....
2025.12.18
A szálló por miatt az ország több pontján veszélyessé vált a levegő minősége a Nemzeti....
2025.12.18
Háromszáz új, kifejezetten magas képzettséget igénylő munkahelyet teremt Szegeden a Rheinmetall 29....
2025.12.18
A karácsonyi és az újévi időszakban a környéken élők nyugalma érdekében szünetel majd a Flórián....
2025.12.18
A Kia PV5 elnyerte a 2026-os International Van of the Year (IVOTY) díjat, amely a könnyű....
2025.12.18
2025 őszén színtiszta ujjgyakorlatként prezentálta négykerekű terepmotor-koncepcióját a Toyota.....
2025.12.18
A korábban a világ legszebb karácsonyi vásárává választott budapesti Vörösmarty téri ünnepi vásár....
2025.12.18
Az új alkalmazás célja, hogy a Volvo-tulajdonlás még egyszerűbbé, biztonságosabbá és élvezetesebbé....