Lancia

Csak az olasz piacon marad meg a Lancia

2014.01.17.

A Fiat-csoport vezére, Sergio Marchionne egy interjúban bejelentette, hogy az olaszon kívül minden piacon befejezik a Lanciák értékesítését, és inkább az Alfa Romeo feltámasztására koncentrálnak.


Marchionne az olasz La Repubblica napilapnak adott interjújában elmondta, hogy a Lancia márkát csak az olasz piacon tartják meg. Valószínűleg a már hat éves Deltát és az átemblémázott Chryslereket (200C, 300C, Voyager) hamarosan törlik a kínálatból, és csak a 2012-ben bemutatott Ypsilont tartják meg. A Lanciát 1906-ban alapították, 1969-ben vásárolta meg a Fiat.

Marchionne már 2012-ben nyilvánvalóvá tette, hogy nincs hosszú távú jövője a luxusmárkának. „Őszintének kell lennünk. A Lancia már sosem lesz az, ami volt. Az egyetlen modell, amelynek értéke van Európában, az Ypsilon, azt meg is tartjuk. A kínálat többi modellje nem elég vonzó” – nyilatkozta a vezér akkoriban szintén a La Repubblicának.

Bár a Fiat-csoport csak pár hete vette át teljes mértékben az irányítást a Chrysler felett, máris arról pletykálnak, hogy hamarosan új nevet vesz fel az így már a világ 7. legnagyobb autógyártójának számító cég. A vállalat részvényeit várhatóan a New Yorki-t tőzsdére vezetik át a jóval kisebb milánóiról.

Marchionne elárulta, hogy a gyenge eladásokat produkáló, de még mindig jól csenő nevű Alfa Romeo feltámasztását tervezik. Az új modelleket, elsőként a középkategóriás Giuliát és a kompakt SUV-t is Olaszországban fogják gyártani. „Olaszország minden részén, titkos hangárokban a csapataink az Alfa Romeo új modelljein dolgoznak, amelyeket áprilisban fogunk megmutatni, és, amelyek megváltoztatják majd a márka imázsát, visszaemelve azt az abszolút kiválók körébe”– tette hozzá.

„Ahogy a Jeepet is az egész világon árulják, de a génjei mégis amerikaiak, úgy az Alfa génjeinek is olasznak kell maradniuk. Tényleg otthon marad a márka” – folytatta a vezérigazgató, hozzátéve, hogy az Alfa Romeóban – a Fiattal ellentétben – megvan a potenciál ahhoz, hogy globálisan is sikeres márka legyen, és, hogy sokkal több autót adjon el, mint a szintén a csoporthoz tartozó Maserati. Szintén kiderült az interjúból, hogy a Fiat kilép majd a középkategóriából, és inkább az 500-as és a Panda modellcsalád bővítésére koncentrál majd.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....