fejlesztések

A Continental a teljes vezetői teret átívelő kijelzőre kapott megrendelést

2021.07.02.

A Continental megkapta első nagyszabású megrendelését egy globális járműgyártótól sorozatgyártott járműben létesített oszloptól oszlopig terjedő kijelzőjére. A vezetőhely teljes szélességén átívelő kijelző-megoldás kifejlesztésével a technológiai vállalat szisztematikusan viszi tovább az évek óta tartó, egyre nagyobb kijelzők felé mutató tendenciát. Az A-oszloptól egy másik oszlopig tartó integrált megjelenítési megoldás egyre több járműfunkciónak, digitális szolgáltatásnak, valamint kommunikációs, információs és szórakoztató alkalmazásnak biztosít helyet. 

A tervek szerint a sorozatgyártás 2024-ben kezdődik meg. A megoldásnak köszönhetően a kijelző a sofőr, az elöl ülő utas, valamint a digitális vezetési élmény központi vizuális felületévé válik. A nagy mennyiségben sorozatgyártott járműben történő bevezetés újabb mérföldkövet jelent abban a folyamatban, ahogyan az autó az IoT részeként egy okos eszközzé változik. Legyen szó navigációról, figyelmeztető tábláktól, filmekről, hírekről, közösségi hálózatokról, irodai alkalmazásokról, vagy akár az útvonal megtervezéséhez használt szállásfoglaló appokról, a vezetői tér teljes szélességében megjelenített tartalom teljesen magával ragadja az embert, és egy merőben új felhasználói élményt kínál a sofőr és az utasok számára egyaránt.

“A digitális és biztonságos vezetési élmény mára a modern autók egyik legfontosabb jellemzőjévé vált. A kijelzők mérete és intuitív működése mindebben központi szerepet játszik. Mondhatjuk azt is, hogy amit korábban a lóerő jelképezett, azt ma a képernyő mérete és a felhasználói élmény jelenti” – mondta Dr. Frank Rabe, a Continental Human Machine Interface üzletágának vezetője. „A felhasználói élménnyel már ma is értéket teremtünk. Évente összesen mintegy 120 millió, az ember és gép közti interakciót szolgáló terméket szállítunk, ami azt jelenti, hogy világszerte minden negyedik autó a mi megoldásunkat használja. Az automatizált vezetés egyre növekvő jelentőségével az is egyre fontosabbá válik, hogy mit kezdünk az autóban töltött időnkkel. Ennek eredményeként növekszik az igény azokra a megoldásokra és szolgáltatásokra, amelyek a járműben történő felhasználói élmény fokozását célozzák meg.”

A vezetői tér (cockpit) fejlődése: mutatóeszközöktől a digitális felhasználói élményig

Sebességmérő, fordulatszám mérő, üzemanyagfogyasztás-mérő – a klasszikus műszerfal már a múlté. Tekintettel az új járműfunkciók és digitális szolgáltatások sokaságára, amelyek egyre nagyobb mértékű hálózatba kapcsolással kapnak helyet az autókban, a hagyományos mutatóeszközök és középkonzolok ma már túl merevnek, rugalmatlannak számítanak. Továbbá a gépkocsivezetőre irányuló kizárólagos fókusz sem kompatibilis már a jármű összes utasa által elérhető kommunikációs és infotainment szolgáltatások széles körével. Ennek következtében a kijelzők mérete már évek óta növekszik. Mindez persze számos kialakítási kihívást vet fel, amelyek az idők során különböző formákban testesültek meg: lapos, vagy ívelt kijelzők, amelyek tökéletesen illeszkednek a vezetőhelybe, valamint V-, C-, L-, vagy S-alakú kijelzők, hogy a sofőr és az elöl ülő utas számár könnyedén elérhetőek legyenek. A méret növekedésével egyre több kijelzőt vonnak össze egy felület alá, egy nagy összefüggő egységet alkotva. Ebben az esetben nem a láthatatlan átmenetek létrehozása az egyetlen döntő szempont. A vezetési viselkedést rögzítő érzékelők és kamerák is könnyedén integrálásra kerülhetnek. Konvex és konkáv alakokat egyaránt egyre bátrabban alkalmaznak, hogy a felhasználó intuitív módon érzékelhesse a működési elemeket. A Continental folyamatosan dolgozik az intelligens hardver és szoftver megoldások kifejlesztésén, hogy leegyszerűsítse a gépkocsivezetők és a járművek közötti biztonságos, multimodális interakciót.

Legyen szó speciális szemüveg nélküli 3D-ről, vagy oszloptól oszlopig tartó kijelzőkről, a Continental úttörő szerepet játszik a digitális vezetőhely evolúciójában. A képernyőn megjelenő megoldások továbbfejlesztése mellett a technológiai vállalat a jármű elektronikai architektúrájának átalakítását olyan koncepciókkal mozdítja elő, mint például a vezetői tér számára tervezett nagyteljesítményű számítógép. Tekintettel arra, hogy a jövőben néhány hasonló, nagyteljesítményű számítógép fogja felváltani a korábban alkalmazott, dedikált vezérlőegységek sokaságát, az oszloptól oszlopig terjedő kijelző az előrehaladás következő lépéseként vetíti előre a személygépjármű mobil adatközponttá való fokozatos átalakulását. 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....