közlekedésbiztonság

A Continental elnyerte a gumiabroncs-technológiai díjat a C.A.R.E. abroncs-koncepcióval

2021.01.04.

Az European Rubber Journal (ERJ) által odaítélt ,,Journey to Automation” díj zsűrije a Continental-t nevezte ki a díj hat kategóriájának összesített győzteseként és a gumiabroncs-technológiai díj nyerteseként. Az Egyesült Királyság szakfolyóirata kitüntette a Conti C.A.R.E. gumiabroncs koncepcióját a jövőbeli elektromos mobilitási megoldások támogatásáért.

 

A Conti C.A.R.E. (Csatlakoztatott. Autonóm. Megbízható. Villamosítás.) egy olyan kerék/gumiabroncs koncepció, amely a flotta üzemeltetői számára a felhő-alapú csatlakoztathatósága miatt különösen hatékony eszközt kínál a mobilitás kezeléséhez. Jó példa erre az elektromos robotaxi flotta, amely kulcsszerepet játszik a jövő környezetet kevésbé szennyező mobilitásának számos koncepciójában.

A zsűri által méltatott Continental az innováció, az informatika és az ötletekben gazdag mérnöki munka ötvözésének köszönhette az eredményeit. A projektet azért is dicséretben részesítették, mert ,,proaktív megközelítést alkalmaz az OEM követelményeinek való megfelelés érdekében olyan technológiai eszközökkel, amelyek jelentős hatással bírnak az autóipar szélesebb körére” írta az ERJ.

 

 

A Conti C.A.R.E. gumiabroncsok felhőhöz csatlakoztatott érzékelői a gumiabroncs szerkezetébe vannak beépítve. Ezek az érzékelők generálják és folyamatosan értékelik a futófelület mélységére, az esetleges sérülésekre, az abroncs hőmérsékletére és a gumiabroncsban lévő nyomásra vonatkozó adatokat. A ContiSense néven ismert vezérlő rendszer késleltetett reakcióidő nélkül azonnal továbbítja az adatokat a felhőbe.

Ezeknek az adatoknak a felhasználásával a ContiConnect Live IT eszköz elősegíti a hatékony mobilitáskezelést a flottaüzemeltetők számára. Ugyanakkor az utasok kiélvezhetik a kényelmes utazás élményét, mivel a keréktárcsa segítségével a Continental SilentWheel koncepciója csökkenti a vezetés közben keletkező rezgések intenzitását.

A zsűri elismerően nyilatkozott a gumiabroncs nyomásának aktív beállításáról, amely a kerékbe épített centrifugális szivattyúk segítségével valósul meg. A jármű gyorsulásával, a kerékben fellépő centrifugális erők sűrített levegőt generálva hatnak a szivattyúkra. Ez a PressureProof technológia folyamatosan ideális tartományon belül tartja a gumiabroncs nyomását és elősegíti a szén-dioxid-kibocsátás fenntartható csökkenését. A felesleges sűrített levegőt egy integrált tartályban tárolja.

A PressureBoost technológia ezt a sűrített levegőt használja a gumiabroncs nyomásának korrekciójára különböző vezetési körülmények esetén. Ennek eredményeként az elektromos önvezető járművek nagyobb teher szállításakor megnövelhetik a gumiabroncsban lévő nyomást.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....
2024.03.27
A cikk a „bogárhátú korszakot” összeveti az autó fejlődésének kezdeti időszakával.  Elemzi a....