közlekedésbiztonság

A Continental elnyerte a gumiabroncs-technológiai díjat a C.A.R.E. abroncs-koncepcióval

2021.01.04.

Az European Rubber Journal (ERJ) által odaítélt ,,Journey to Automation” díj zsűrije a Continental-t nevezte ki a díj hat kategóriájának összesített győzteseként és a gumiabroncs-technológiai díj nyerteseként. Az Egyesült Királyság szakfolyóirata kitüntette a Conti C.A.R.E. gumiabroncs koncepcióját a jövőbeli elektromos mobilitási megoldások támogatásáért.

 

A Conti C.A.R.E. (Csatlakoztatott. Autonóm. Megbízható. Villamosítás.) egy olyan kerék/gumiabroncs koncepció, amely a flotta üzemeltetői számára a felhő-alapú csatlakoztathatósága miatt különösen hatékony eszközt kínál a mobilitás kezeléséhez. Jó példa erre az elektromos robotaxi flotta, amely kulcsszerepet játszik a jövő környezetet kevésbé szennyező mobilitásának számos koncepciójában.

A zsűri által méltatott Continental az innováció, az informatika és az ötletekben gazdag mérnöki munka ötvözésének köszönhette az eredményeit. A projektet azért is dicséretben részesítették, mert ,,proaktív megközelítést alkalmaz az OEM követelményeinek való megfelelés érdekében olyan technológiai eszközökkel, amelyek jelentős hatással bírnak az autóipar szélesebb körére” írta az ERJ.

 

 

A Conti C.A.R.E. gumiabroncsok felhőhöz csatlakoztatott érzékelői a gumiabroncs szerkezetébe vannak beépítve. Ezek az érzékelők generálják és folyamatosan értékelik a futófelület mélységére, az esetleges sérülésekre, az abroncs hőmérsékletére és a gumiabroncsban lévő nyomásra vonatkozó adatokat. A ContiSense néven ismert vezérlő rendszer késleltetett reakcióidő nélkül azonnal továbbítja az adatokat a felhőbe.

Ezeknek az adatoknak a felhasználásával a ContiConnect Live IT eszköz elősegíti a hatékony mobilitáskezelést a flottaüzemeltetők számára. Ugyanakkor az utasok kiélvezhetik a kényelmes utazás élményét, mivel a keréktárcsa segítségével a Continental SilentWheel koncepciója csökkenti a vezetés közben keletkező rezgések intenzitását.

A zsűri elismerően nyilatkozott a gumiabroncs nyomásának aktív beállításáról, amely a kerékbe épített centrifugális szivattyúk segítségével valósul meg. A jármű gyorsulásával, a kerékben fellépő centrifugális erők sűrített levegőt generálva hatnak a szivattyúkra. Ez a PressureProof technológia folyamatosan ideális tartományon belül tartja a gumiabroncs nyomását és elősegíti a szén-dioxid-kibocsátás fenntartható csökkenését. A felesleges sűrített levegőt egy integrált tartályban tárolja.

A PressureBoost technológia ezt a sűrített levegőt használja a gumiabroncs nyomásának korrekciójára különböző vezetési körülmények esetén. Ennek eredményeként az elektromos önvezető járművek nagyobb teher szállításakor megnövelhetik a gumiabroncsban lévő nyomást.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.17
Raliban és pályaversenyen is Hyundaiokkal tarolt az olaszországi központú csapat. ..
2025.01.17
A Tesla Model Y után a BYD Atto 3 is túllépte a félezer igénylést a cégek zöldautó-beszerzéseit....
2025.01.17
A Tesla 239 ezer autóját hívja vissza az Egyesült Államokban a hibásan működő tolatókamerák miatt. ..
2025.01.17
A magyar vasúti ipar és egyúttal a teljes magyar gazdaság számára is fontos mérföldkő a Stadler....
2025.01.17
Búcsúzunk a VW stílusos modelljétől. ..
2025.01.17
Az autósok mezőnyében a hazai kedvenc Jazid al-Radzsi sikerével zárult a Szaúd-Arábiában....
2025.01.17
Idén novemberben véget ér a Lexus RC F szupersportkocsi, valamint az alapját képező RC kupé....
2025.01.17
A Das WeltAuto 2024-ben egy online, reprezentatív felmérést végzett azon 18 évnél idősebb....
2025.01.17
AZ Atto 2 nevű modell februártól lesz kapható. ..
2025.01.17
2015-ben vezették be a vármegyei autópálya-matricát, amely ezáltal már 10 éve elérhető a piacon.....