Co2 kibocsátás
A közlekedés CO2-kibocsátása a Corona-korszakot követően ismét emelkedett az EU-ban.
A közlekedés CO2-kibocsátása a Corona-hullám után ismét emelkedett az EU-ban. Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség (EEA) előzetes adatai szerint a közlekedési ágazatból származó klímagáz-kibocsátás 2021-ben mintegy 776 millió tonna CO2-egyenértéket tesz ki. Ez 55 millió tonnával több, mint 2020-ban, amikor is lezárások, termelési leállások és utazási korlátozások voltak a jellemzőek. Az ágazat részesedése az EU teljes kibocsátásából 22 százalék. A nemzetközi légi közlekedés még nem tartozik ide, amelynek kibocsátása tizenkét millió tonnával, 68 millió tonnára nőtt.
Visszalépés az klímavédelmi erőfeszítésekben
Összességében a tagállamok tavaly mintegy öt százalékkal több CO2-t és más éghajlati gázokat bocsátottak ki, mint az előző évben. Mindazonáltal a kibocsátás alacsonyabb, mint 2019-ben. 2020-hoz képest a közlekedés mellett az iparban és az energiaellátásban is nőtt a kibocsátás. A mezőgazdaságban és a hulladékkezelésben is történtek fejlesztések. A közlekedési ágazatban az EEA arra számít, hogy a kibocsátások 2030-ra 631 millió tonnára csökkennek, de csak akkor, ha a szakpolitikák a jelenlegieknél tovább mennek.
Az új adatok visszaesést jelentenek az EU éghajlatvédelmi erőfeszítései számára. 2030-ra a CO2-kibocsátást legalább 55 százalékkal kell csökkenteni 1990-hez képest. Az EU 2050-re klímasemlegessé akar válni. Az 1990-es referenciaévhez képest azonban a mérleg 2020-ra csak 32 százalékos csökkenést mutat.
Cs.A.-Ő.P.
Cikkünk megírását az InterCars támogatta.