Aurus Senat
A díszszemlékre szánt új Aurus kabrió az orosz Központi Autótechnikai Fejlesztési Intezet (NAMI) moduláris platformjára épült. A modell ugyanolyan hibrid hajtóművel van felszerelve, mint a Senat szedán és a limuzin. Ez magában foglal egy 4,4 literes V8-os benzines turbómotort, valamint egy elektromos meghajtó egységet. Az összkerék-meghajtású járművet egya 9 fokozatú, oroszországi gyártású KATE automata sebességváltó irányítja. A hibrid hajtásláncú luxusautót első körben Oroszországban lehet megvásárolni, de az Aurus több más piacon is meg kíván jelenni.
Az eredeti kabrió - a civil változattól eltérően - néhány speciális felszereléssel is rendelkezik, amelyek lehetővé teszik alkalmazását nagyszabású, ünnepi rendezvényeken. Ezek közé tartozik a támaszkodó korlát, továbbá egy mikrofon állvány, amelynek segítségével például a Vörös téri díszszemle parancsnoka irányíthatja a parádét. Ezen túlmenően az autónak különleges ünnepi mozgási módja van, amelyben az állandó sebesség 20 km/h-ra korlátozódik. Nagy hangsúlyt helyeztek a rugózásra és a lengéscsillapításra annak érdekében, hogy a jármű a lehető legpuhábban mozogjon például a Vörös tér macskakövein.
Az Orosz Föderáció ipari és kereskedelmi minisztere, Denis Manturov közölte: jövőre a NAMI létesítményeiben körülbelül 200, különböző modifikációjú Aurus gépjárművet állítanak majd elő. Elmondása szerint 2021-ben már több mint 500 ilyen, prémium kategóriás autó gyártását tervezik. Ezt a mennyiséget fokozatosan évi 5 ezer darabra kívánják növelni - a kereslettől függően. A sorozatgyártás helyszíne a Ford Sollers tatárföldi „Alabuga” üzeme lesz.
Jelenleg zajlanak a tesztek az Aurus Senat L700 limuzinnal, az Arsenal nevű kisbusz változattal és a Komendant névre keresztelt SUV változattal. Készülőben a Senat szedan hosszú változata, amely 30 milliméterrel haladja meg a normál autók hosszát. Orosz márkanév alatt dobnak majd piacra egy elektromos motorkerékpárt is, amelyeknek két változatát párhuzamosan fejlesztik a NAMI és a Kalashnikov konszern mérnökei.