járműipar

Chiphiány: egyre brutálisabb az autóipar vesztesége

2021.09.26.

A félvezetőhiány, más néven chiphiány hatalmas árbevétel kiesést okoz az autóiparnak. Egy friss tanulmány szerint az iparág idén mintegy 210 milliárd dollárral kevesebb bevétellel kénytelen szembe nézni – írja az automobilwoche.de.

 

Autógyártás: Minden gyártó szenved a chipek hiányától.  (Fotó: Daimler)

A folyamatos chiphiány továbbra is érinti a globális autóipart. A félvezetők hiánya miatt az iparág valószínűleg 210 milliárd amerikai dollár (179 milliárd euró) bevételt veszít idén az Alix Partners tanácsadó cég előrejelzése szerint. Májusban még 110 milliárd dollárra becsülték ezt az összeget.

A tanulmány szerint az iparág termeléskiesése körülbelül 7,7 millió jármű lesz, ami majdnem kétszer akkora, mint azt korábban gondolták. Májusban az Alix Partners 3,9 millió jármű kiesését jelezte előre – idézi fel a német honlap. Az IHS Markit brit kutatóintézet szakértői a múlt héten 5 millióval 75,8 millió járműre csökkentették legújabb becslésüket a globális éves autógyártásra vonatkozóan.

A Toyota japán autógyártó szeptember közepén jelentette be, hogy a 2022 március végéig tartó pénzügyi évben 300 ezerrel kevesebb autót tud majd gyártani. A Daimler vezérigazgatója, Ola Källenius pedig nem számít arra, hogy az iparág helyzete 2023-ig jelentősen enyhül - írja a német honlap.

Kilenc százalékkal kevesebb autó

Ez egybeesik az IHS Markit előrejelzésével. Kutatói 2022-re világszerte 82,6 millió jármű éves termelését várják, kilenc százalékkal kevesebbet, mint korábban gondolták.

Míg az autógyártók ezt részben magasabb járműárakkal kompenzálhatnák, addig a beszállítóknak nehezebben megy ez – mondta Marcus Kleinfeld, a német Alix Partners cég képviselője. Éppen ezért a chipek hiánya még jobban érinti őket, mint az autógyártókat.

Az egyéb erőforrások, például a gyanta és az acél szűkössége további terhet ró az autóiparra - elemezte a helyzetet Mark Wakefield, az Alix Partners autóipari és ipari gyakorlat szegmensének globális társvezetője.  A munkaerőhiány is problémát jelent.

Kollégája, Dan Hearsch hozzátette: "Az iparban valóban nincs több lehetőség az anyagok előállításához vagy beszerzéséhez."  

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
Gőzerővel zajlik a Forma–1-es versenypályánk megújulása. A Hungaroring a napokban helyzetjelentést....
2025.01.15
Összeütközött két személyautó és egy kisbusz Székesfehérváron, a Kadocsa utcában, azaz a 7-es főút....
2025.01.15
Spanyolországban 1 millió autót adtak el 2024-ben, amivel a piac visszaállt a Covid előtti szintre....
2025.01.15
A viadal honlapja szerint Dalin 64 nap 19 óra 22 perc 49 másodperc alatt hajózta körbe a bolygót,....
2025.01.14
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1242-en lépték át Bács-Kiskun....
2025.01.14
Jogászként végzett, majd a külkereskedelemben dolgozott és részese volt az újkori magyar....
2025.01.14
A közúti biztonságot, a közlekedési hálózatok hatékonyságát, valamint a balesetek és a forgalmi....
2025.01.14
Miképpen a világ számos, autógyártó nagyhatalomként számontartott országában, Dél-Koreában is a....
2025.01.14
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry....
2025.01.14
Igen bátor és ambiciózus jóslatba bocsátkozott a Nio kínai autógyár vezetője, szerinte sok márka....