Porsche

A cél az első hely – Porsche 911 RSR

2016.12.03.

Elképesztően látványos a Porsche legújabb versenyautója, a 911 RSR, amely teljesen új „filozófia” alapján épült. Hamarosan élesben is láthatjuk versenyezni.

Jellemezhetnénk minden idők leglátványosabb 911 versenyautójaként is a Los Angeles-i Autószalonon bemutatott versenygépet, amellyel a hosszútávú versenyeken szeretné bebiztosítani dominanciáját a Porsche. És valóban nem túloznánk ezzel a kifejezéssel! A cél a legnagyobb versenyek, köztük a Le Mans-i 24 órás megnyerése, ezért természetesen a Hosszútávú Világbajnokság GT-szabályainak teljes mértékben megfelel az autó. Maradt a könnyűszerkezetes építésmód, ám egy rendkívül lényeges változást hamar észrevehető rajta. A hathengeres boxermotort a hátsó tengely elé építették be! A négyliteres erőforrás ultrakönnyű és rendkívül hatékony, amely elengedhetetlen az említett versenyzési formánál. Első éles bevetését Daytonában láthatjuk január végén.

Az új versenyautó 4557 mm hosszú és 2042 széles az első tengelynél, illetve 2048 mm a hátsónál. Tengelytávolsága 2516 mm

 

A versenyautó megtartotta a 911 ikonikus formáját, ugyanakkor a legnagyobb evolúciós lépést tette a Porsche eddigi GT-programjában, hangoztatta a Porsche Motorsport részlegének vezetője Dr. Frank-Steffen Walliser. Mindent az alapoktól újraterveztek. A futómű, a karosszéria szerkezete, az aerodinamika, a motor, a sebességváltó mind-mind teljesen új. A motor új elhelyezkedése lehetővé tette, hogy egy hatalmas hátsó diffúzort is felszereljenek a versenyautóra, amely az első reakciók alapján, még a laikus nézőket is ámulatba ejti. Még a hátsó légterelő is új, ráadásul a sikeres 919 Hybrid prototípus szárnya alapján tervezték. Rendkívül jól végzi a dolgát, tehát magabiztosan termeli a leszorítóerőt és segít az aerodinamikai hatékonyság javításában.

1243 kg a versenyautó menetkész össztömege

Az új, négyliteres szívómotor 510 lóerős, ám ez a szűkítőlemez méretétől is függ. (Ez egy pályaspecifikus alkatrész, amelyet a különböző versenyekre a szabályok szerint kell beépíteni). A hatfokozatú sebességváltó egy magnézium házban dolgozik, a versenyző pedig a kormány mögötti fülekkel választhat fokozatot. A lóerőket a 31 centiméter széles hátsó kerekekhez továbbítja.

Először vérteztek fel egy Porsche GT versenyautót a legmodernebb vezetői segédberendezéssel, egy radaros ütközés elkerülő rendszerrel. Először furcsán hangozhat az ilyen asszisztens alkalmazása a versenysportban, ám emlékezzünk vissza milyen sok veszélyes incidens származott már abból, hogy a hosszútávú versenyeken a prototípus kategória gyorsabb versenyautói megpróbálták kikerülni a kisebb tempóval száguldó GT versenyautókat. Kiváltképp a versenyek esti szakaszában segít elkerülni a csúnya baleseteket. A biztonságot növeli továbbá a pilótafülke új bukócsövezése és a karosszériához rögzített, merevebb kagylóülések.

A versenyautó javíthatóságát is optimalizálták. Ez szintén fontos a versenyek világában, főleg a pályaversenyeknél. A javíthatóságon többnyire a karosszériaelemek sérüléseit értjük ebben az esetben, amelyek az RSR-en szénszálas műanyagok. Az új rögzítő elemeknek köszönhetően könnyen és gyorsan kicserélhetők a sérült darabok, továbbá a futómű beállítását is gyorsabban megoldhatják a mérnökök néhány fejlesztésnek köszönhetően.

Egy versenyautón fontos a fényezés dizájnja is. Az új 911 RSR ebben is különleges, hiszen madártávlatból a Porsche embléma körvonalait fedezhetjük fel rajta. Ezt az új dizájnelemet először a 911 RSR-en láthatjuk, később valószínűleg a GT-program többi – gyári támogatású – versenyautója, például a 911 GT3 Cup is megkapja majd.

Forrás: porscheforever.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.12
Egyre fontosabb szempont utazás során, hogy megóvjuk a környezeti és helyi értékeket, ebben segít....
2024.05.12
Holttestet találtak egy kiégett autóban Tinnyén - közölte az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.05.12
Kamion és személykocsi ütközött Hajdú-Bihar vármegyében – közölte az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.05.12
A mexikói autóipar történetének egyik legsikeresebb hónapját tudhatja magáénak: idén áprilisban 14....
2024.05.11
Az első vidéki trolibuszjárat Szegeden indult 1979. április 29-én. A 45 éves évfordulón újra 2....
2024.05.11
Idén egy szavazás keretei között a lakosság arról dönthet, melyik városban alakítsanak „okossá”....
2024.05.11
A közlekedési kultúra napján a 75 éves kelenföldi autóbuszgarázs nyitja meg kapuit a látogatók....
2024.05.11
Kínában 1,55 millió új személyautót értékesítettek áprilisban, 9,6 százalékkal kevesebbet az előző....
2024.05.11
Zolder, Mugello, Assen, Spa, Oschersleben, Portimao, Hungaroring és Silverstone.  ..
2024.05.11
Az új közlekedési szabályrendszer fokozottabb védelmet nyújt majd a közlekedés legvédtelenebb....