Carlos Ghosn

Carlos Ghosn lemond a Nissan vezérigazgatói székéről

2017.02.26.

Szaikava Hiroto veszi át a japán autógyártó irányítását, Ghosn azért a Renault-Nissan szövetség élén megmarad.

Carlos Ghosn lemondott a Nissan vezérigazgatói székéről, ami azt jelenti, hogy a napi ügyek irányítása ezentúl már nem az ő hatáskörébe fog tartozni. A 62 éves menedzser azért szánta megát el erre a lépésre, hogy a nemrég a Renault-Nissan Szövetséghez csatolt (34 százalékos tulajdonrésszel) Mitsubishi felvirágoztatására koncentrálhasson.

Ghosn azért a Nissan elnöke marad, mint ahogy a Renault-nál és a Mitsubishinél is betölti ezt a posztot, sőt, a Renault és a Renault-Nissan Szövetségben még a vezérigazgatói szék is az övé maradt.

Ghosn utóda idén áprilistól a Nissan vezérigazgatói székében Szaikava Hiroto lesz. A 63 éves japán menedzser egész életében a Nissannál dolgozott, 1977-ben lépett be a céghez. ez idő alatt felelős volt az amerikai, aztán az európai részlegért, a globális beszerzésekért, gyártásért, beszállítói hálózatért, a kutatás-fejlesztésért és még az ügyfél elégedettségért is. A Nissannál végzett munkája mellett a Renault igazgatótanácsának is a tagja tíz éve.

„Van egy pont, amikor az embernek reálisnak kell lennie azzal kapcsolatban, hogy mennyi dolgot tud egyszerre végezni, vagyis egyszerre jól végezni. Eljött az a pillanat, amikor át kell adnom a stafétabotot egy másik embernek. Mindig is mondtam, hogy örülnék neki, ha japán lenne az utódom, Szaikava szant már évek óta felkészítettem a feladatra” – nyilatkozta Ghosn.

Ghosn 1999-ben vette át Nissan irányítását elnöki, és két évvel később vezérigazgatói szinten is. Neki köszönhető, hogy a gyenge eredményeket szállító, csőd felé tartó autógyártót felvirágoztatta, és a Toyota mögött a második legnagyobb japán gyártóvá tette. Ezt kétféle módon érte el: brutális költségcsökkentéseket rendelt el, és olyan innovatív termékekbe fektette a vállalat pénzét, mint a kompakt SUV-k legnépszerűbbike, a Nissan Qashqai, vagy a világ legnépszerűbb villanyautója, a Nissan Leaf.

A Renault, Nissan, Mitsubishi szövetséget a világ negyedik legnagyobb gyártójává tette a Volkswagen a Toyota és a General Motors mögött, 2016-ban közel 10 millió autót gyártott a három márka. Ghosn a lemondásával egy időben jelentette be, hogy a három márka frissen létrejött szövetségének első kézzelfogható jele egy olcsó villanyautó lesz, amelyet Kínában fognak árulni, közös műszaki alapokon.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.02
Elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent, szélerősödés, jégeső előfordulhat, az intenzív....
2024.06.02
Érdekesen indult kölyökkora és formatervezőként sem maradt szürke egyéniség. ..
2024.06.02
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Így mulat egy magyar úr. ..
2024.06.02
A 2019-es világbajnok sokkoló győzelmet aratott vasárnap délután, miután a sokáig vezető toyotás....
2024.06.02
Meglepőmód ellenétes mozgást produkálnak a Tesla és a többi márka elektromos autónak eladásai az....
2024.06.02
- A balatoni hajózási előszezon június 1-jén kezdődik és július 5-ig tart, hétvégenként már minden....
2024.06.02
Megvették, hazavitték, majd 42 éven át hagytak érintetlenül porosodni a garázsban egy Corvette C3-....
2024.06.02
A SEAT Leon műszaki és technológiai újításon megy keresztül. Újmotorokat kap – köztük egy új 1.5....
2024.06.02
A Reuters hírügynökség belső vállalati forrásoktól származó értesülése szerint a Tesla teljesen....
2024.06.02
Halálos baleset történt hajnalban Karácsond közelében, az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető....