Minden elismerésem és szimpátiám a kanadai-osztrák BRP cégé, amely a legendás Rotax motorok és az ezekkel hajtott Can-Am Ryker extrém trike-ok gyártói. Ők ugyanis talán az egyetlen olyan járműipari világcég, akik elismerik, kimondják, sőt kifejezetten reklámozzák azt, hogy különleges, futurisztikus - és nagyon jópofa - járművükkel, a Rykerrel, világszerte a női vásárlókra hajtanak. Természetesen számos más olyan járműipari cég is van, amely termékeivel a női vásárlókra hajt - csak általában ezt azért nem szeretik bevallani, legfeljebb célozgatnak rá, esetleg sejtetik. Attól félnek ugyanis, hogy ha bevallják egy termékről, hogy azt nőknek szánják, akkor a legfizetőképesebb macsó társadalmakban azonnal és automatikusan elvesztik a férfi vásárlóikat.
Ez persze nincs így, a világ ugyanis már régen megváltozott - csak ezt úgy tűnik egyedül a Can-Am értette meg....
Amikor ugyanis a Ryker forgalmazásával párhuzamosan még női mentorprogramot is indítanak és már korábbi, nagyobb és robosztusabb három kerekűkülyüknek, a Spydernek is női márkanagykövetet választottak a vagány amerikai autóversenyző Danica Patric személyében, valójában nem azt üzenik, hogy ez valami férfiaknak nem való nőies cucc.
A női vásárlók preferálása valójában nem feltétlenül a termék nőiességének bizonyítéka, hanem annak, hogy az adott cég tiszteli, becsüli és bátorítja a nőket a termékük használatára - nem mellesleg jól felfogott üzleti érdekből is....
Ha valaki alaposan szemügyre veszi a Can-Am Ryker-t - javaslom a magyar forgalmazó www.jetpower.hu vagy a gyártó https://www.brp-world.com/hu/hu/termekeink/can-am-kozuti-jarmuvek.html oldalait - nem gondolnám, hogy valami kifejezetten nőies, feminim formájú háromkerekű motor néz vissza ránk. A 2021-es Can-Am Ryker sokkal inkább futurisztikus, high-tech, kozmopolita és unisex jármű, amely dögösen tud állni egy férfinak, és szexin egy nőnek. A nőiség tehát valójában nem a jármű formájában, hanem a cég kommunikációjában van jelen - és ez kedves, szimpatikus és nagyon aranyos tőlük. Mindenfajta harcos feminizmus nélkül is könnyű belátni, hogy miután hosszú évtizedek - más összefüggésben még hosszabb évszázadok - óta azt halljuk, hogy egy nő mit miért ne csináljon, hordjon, mondjon, igenis jólesik amikor egy dögös, különc motorokat gyártó világcég fogja magát, megszólít minket és kicsit udvarol nekünk a vásárlásunk érdekében. Ráadásul végre egyszer nem úgy vetődik fel a kérdés, mint egy chopper, egy sportmotor vagy éppen egy nagy túraenduró esetében, hogy: jé, milyen különleges, hogy egy nő ül rajta. Hanem éppen ellenkezőleg: ha egy férfit látnak majd Can-Am Rykeren, akkor esetleg - végre egyszer - azt fogják mondani, hogy milyen különc ez a srác, hogy Rykerrel jár.
Szóval a nőknek szánt Can-Am Rykert használó fiúkat nem nőiességgel, legfeljebb különcséggel fogják vádolni, amely - lássuk be - egyfajta szinonímája az egyéniségnek - szóval nem egy negatív jelző.
Végül, de legkevésbe sem utolsó sorban: a Can-Am Ryker választható hatszázas és kilencszázas - természetesen - Rotax motorral és még a nagyobb, jobban felszerelt változat sem kerül sokkal többe tízezer eurónál, vagyis egy normál fizetés mellett elérhető és megvalósítható álom, vagány és bevállalós csajoknak - meg persze különc srácoknak egyaránt.
Aki esetleg nem tud, vagy nem akar ennyi pénzt Rykerre költeni, egy néhány órás programot annak is megér, kilátogatni Dunaharasztiba, ahol megnyílt Magyarország - és talán az egész régió - első igazi, nagy BRP bemutatóterme, ahol a cég jet ski márkájától (Sea-Doo) a Can-Am quadjaiig, homokfutóiig, és persze az idei évre is továbbfejlesztett futurisztikus, különc háromkerekűiig (Spyder és Ryker) minden megtekinthető - és sok minden ki is próbálható.
Hölgyek pedig - természetesen - előnyben.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!