ICDP

Búcsúzik a Mitsubishi: Miért és követik-e mások?

2020.08.04.

Tudtuk, hogy a koronavírus járvány nagy változásokat fog okozni az autóiparban, ami akár az európai piacról való kivonulást is jelentheti egyes esetekben. Így is lett, a Mitusbishi bejelentette, hogy elhagyja a kontinenst és a továbbiakban nem értékesíti modelljeit, legalábbis a saját emblémájuk alatt semiképp. Miért dönthettek így és vajon követi őket másik gyártó is?

Pedig a Mitsubishi egyáltalán nem nevezhető sikertelennek, néhány igen fontos modellt köszönhetünk nekik. Az i-Miev által ők hozták az egyik első megfizethető elektromos kisautót, az Outlander pedig Európa egyik legnépszerűbb Plug-in hibrid modellje a mai napig. Ezek mellett legalább ilyen fontos az L200-as pick up, valamint a Dakart is megnyerő Pajero.

Tehát önmagában a Mitsubishi ért el sikereket, még ha volument tekintve sosem tartozott az igazán nagy játékosok közé Európában. Ugyanakkor ha a kivonulás miértjét nézzük, muszáj figyelembe venni, hogy a japán márka egy nagyobb szövetség tagja. A Reanult-Nissan-Mitsubishi szövetség végéről gyakran lefelejtődik a japán márka, pedig ők is részei az együttműködésnek.

Az egyik legfontosabb szempont minden bizonnyal az Európai Unió szén-dioxid kibocsátási normáinak való megfelelés kérdése. Bár a csoport nem áll rosszul, harmadikok a Toyota és a PSA mögött, feltételezhető, hogy a Mitsubishi összességében visszahúzza őket a 95g/km-s álomhatár elérésétől. Emellett legalábbb ennyire számít, hogy a csoport kénytelen éppen újra feltalálni saját magát.

Miután Carlos Ghosn álmai a teljes egyesülésről rémálommá váltak az egykori vállalatvezető letartóztatásának majd kalandos szökésének köszönhetően, felmerült a kérdés, hogy szükség van-e három márkára Európában (A Dacia márkával együtt 4). Az Infiniti búcsúját már tavaly bejelentették, a Mitsubishi pedig elsősorban Dél-Kelet-Ázsiában erős. Abban a régióbn tavaly több, mint 600.000 autót értékesítettek, míg Európában mindössze 160.000 darabot, ehhez a mennyiséghez pedig nem feltétlenül kell jelen lenni a saját márkával, a modelljeik egy részét tovább értékesíthetik Európában Renault vagy Nissan emblémával.

A kivonulás persze igen rosszul érinti a márka európai kereskedőit és együttműködő partnereit, de érdekesebb kérdés, hogy vajon más márkák is döntenek-e úgy, hogy az itteni környezetvédelmi előírások, a koronavírus miatt beszakadt értékesítés elegendő ok arra, hogy felfüggesszék európai tevékenységüket.

Bár láttunk már példát erre, mint a GM kivonulása néhány évvel ezelőtt, a Mitsubishi helyzete más. Nem volt egy egységes modelpallettájuk, mindössze néhány modell által tudtak sikereket elérni, ráadásul az alacsony darabszám eleve megnehezíti a profitábilis működést, különösen Európában. Így tehát bár egy-egy kisebb gyártó még dönthet hasonlóan, valószínűtlen, hogy tömeges kivonulásra kellene számítani. Sőt, összességében néhány éven belül minden bizonnyal több márka lesz jelen Európában, mint valaha, köszönhetően a várhatóan éveken belül megérkező kínai gyártóknak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.09.26
Egy személyautó és egy segédmotor kerékpáros ütközött össze az 54121-es út egyik bekötőútján,....
2020.09.26
Három darab 3.000 köbcentis dízel Audi a terítéken ..
2020.09.26
Mintegy 411 millió forint értékben 33-35 ezer pár lábbelire írt ki nyílt közbeszerzést a MÁV Zrt.,....
2020.09.26
Antoniono Garci Mexikóból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.09.26
Hamarosan törvényt fogadhatnak el, amely megtiltja, hogy magánszemélyek autóbuszt üzemeltessenek –....
2020.09.26
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra kell számítani - írja a BM Katasztrófavédelmi....
2020.09.26
A címvédő és hatszoros világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője volt a leggyorsabb a....
2020.09.26
Még be sem jelentette kocsija eltűnését a tulajdonos, amikor az őt felkereső egyenruhások közölték....
2020.09.26
Az új ID.4 már nem csak fotókon, tekinthető meg: a Volkswagen videón mutatja be a legújabb, 100%-....
2020.09.26
Nem kevesebb, mint 145 pert indítottak hitelezői a súlyosan eladósodott Emerson Fittipaldi, a Forma....