Audi A7 Sportback
Globális viszonylatban a német autógyártók továbbra is széles palettával várják vásárlóikat. A BMW, a Mercedes-Benz és a Volkswagen Csoport is rengeteg kivitelű és méretű modellt kínál. Viszont ez a trend visszaesőben van és hasonlóan a japán, európai vagy éppen amerikai gyártókhoz, egyre kevesebb új modellt dobnak piacra a németek. Ennek fő oka persze a pénztakarékosság. Emiatt kevesebb új modell jön, vagy éppen régebbi modellek vagy bizonyos variánsaik szűnnek meg, mivel már nem éri meg a gyártásuk.
Az amerikai gyártók a teljes szalonautó lineupot kukázták, a japán Mitsubishi alig egy-kettő modellre szűkítette a palettáját, a Mercedes-Benz nyugdíjazta a CLS-t, a BMW a 6-os, illetve 8-as szériás kupé modelljeit. A Volkswagen elköszönt a Volkswagen Arteontól, most pedig a cégcsoport másik márkája szabadulhat meg némi feleslegtől: az Audi ugyanis tavaszi nagytakarítást tart.
Az A7 Sportback iszonyúan gyönyörű, áramvonalas és sportos. Mégis mehet a levesbe.
A gyártó nemrég jelentette be, hogy ismét változtat modelljeinek elnevezési stratégiáján, amit alig egy éve módosított először. Ennek eredményeképpen az A4-es szedánból a valamivel nagyobb A5-ös lesz, az A6-ost pedig A7-esre szerették volna átkeresztelni, de végül ezt a cég nem valósítja meg. Az új A6-os bemutatója ki is van tűzve, nyárra várhatjuk, ez azonban nem jelenti azt, hogy az Audi megoldotta a túl sok modell problémáját. Ha nem az A6 lesz A7, akkör viszont fordítva.
A motor1 németországi ága jelentette, hogy az Audi utalt arra egy sajtótájékoztatón, hogy nem lesz új A7 Sportback. Ez logikus is, mivel a modell a kifutó A6-ossal osztozik közös platformon, így mivel az az A6 generáció véget ér, nagy valószínűséggel az A7 is.
Az A7 második generációja 2018-ban debütált, 2023-ban pedig ráncfelvarrást is kapott. Rengeteg motorvariánssal volt elérhető, többek között a nagy teljesítményű RS7 Performance modell is kapható volt, amely egy ikerturbóval felszerelt, 4,0 literes, V-8-as motort rejtett, 621 lóerővel. Ha az A6 lesz az új A7, akkor az RS7 RS6 lesz, és mivel az a modell valamivel mindenképp kisebb, így V-6-ra lehet számítani nála V-8 helyett.
Mivel az A7 egy kedvelt, sportos, elegáns autó, nehéz búcsú lesz, de mivel mostanság az a trend, hogy a gyártók összébbhúzzák a nadrágszíjat, annyira talán nem is meglepő a lépés. A 2025-ös modellévben még mindenképp kapható, hogy utána mi lesz, azt pontosan nem tudni. A6 mindenképpen lesz, így ha némi rossz szájízzel is, de ki kell egyezni a valamivel kisebb modellel.
Kép forrása: Audi