Forma 1

A boxutcában is a Mercedes volt a leggyorsabb 2015-ben

2016.01.21.

Nemcsak tempó és megbízhatóság terén múlta fölül riválisait a Mercedes 2015-ben, a csapat a kerékcseréknél is mindenkinél jobbnak bizonyult – derült ki az Auto Motor und Sport statisztikáiból.

A német szakportál az elmúlt év 19 versenyének valamennyi kerékcseréjét figyelembe vette statisztikája elkészítésénél, ám a biztonsági autó ideje alatt, valamint a kényszerből történt szervizeléseket kivette a képletből, mivel azok (a nagy forgalom vagy éppen a technikai problémák miatt) sok esetben egyáltalán nem tükrözik hűen a szerelők gyorsaságát. A rangsorolást úgy készítették el, hogy a teljes boxutcában töltött idők alapján minden egyes futamnál kiszámolták a kerékcserék átlagidejét, ezek szerint sorba állították a csapatokat, majd az egyes helyszíneken elért sorrendeket is átlagolva eljutottak az év végi összesített eredményhez.

Az első helyen végző Mercedes átlagos helyezése 2,4-re jött ki. Őket a 3,2-es átlagot elérő Ferrari, valamint a 3,9-es értékkel záró Red Bull követte. Az osztrákok ezzel megelőzték a bajnokságban előttük végző Williamst. Érdekesség, hogy a 2012-ben még a leggyorsabb szervizcsapattal rendelkező McLaren teljesítménye ezen a téren is visszaesett 2015-ben: a wokingiak csak a hatodik helyet érték el.

Nem a rekordokon, a biztonságos gyorsaságon a hangsúly

Az Auto Motor und Sport kiemelte, az elmúlt két évben némiképp módosult az istállók kiállásoknál alkalmazott stratégiája. Amióta betiltották a tankolást, a hangsúly áttevődött a minél gyorsabb kerékcserékre, hiszen onnantól ez határozta meg a boxban töltött idő hosszát. Az utóbbi időszakban ugyanakkor a résztvevők (vélhetően a szigorított szabályoknak is köszönhetően) már nem elsősorban a rekorddöntésre törekedtek, sokkal inkább egy stabil és jó átlagteljesítmény elérését tűzték ki célul. A Force India csapatmenedzsere elárulta, náluk például egy 2,5 másodperces átlagérték elérése a cél. „Ha görcsösen igyekeznénk két másodpercen belülre kerülni, sokkal több hiba csúszna be” – fogalmazott Andy Stevenson.

A Mercedes hasonló módszert követett: dominanciájukat kihasználva megtehették, hogy tizedmásodperceket áldozzanak fel a biztonság oltárán. Csapatmenedzserük, Ron Meadows elárulta, 0,3-0,5 másodperces ráhagyással dolgoznak, hogy elkerülhessék a hibákat.

A számok alapján ez nekik sikerült a legjobban. A címvédő csapat a 19 verseny során összesen 8 alkalommal volt a leggyorsabb a boxban, és csak Magyarországon (6. hely), Bahreinben és Monzában (5. hely) voltak kisiklásaik. A rivális Ferrarinál mélyebb hullámvölgyek is becsúsztak, ráadásul többször is: Ausztráliában csak 7.-ek voltak, Kanadában és Ausztriában 9.-ek, míg Abu-Dzabiban 6.-ak. Nevük mellé végül öt elsőség került (Bahrein, Spanyolország, Belgium, Oroszország és Mexikó).

Rajtuk kívül a Red Bull két elsőséget számlált (Magyarország és Olaszország), de kijutott a legjobb átlagidőből a Williamsnek (Ausztrália), a Force Indiának (Kanada) és a McLarennek is (Brazília).

A statisztikát készítő németek végül kiemelték, nem véletlen, hogy a szerényebb anyagi körülmények között dolgozó istállók ezen a területen is elmaradnak a legnagyobbaktól. A Manor és a Sauber például sem különleges emelővel, sem pedig szupergyors légkulcsokkal nem rendelkezik, amik elengedhetetlen eszközök a gyors kiállásokhoz. A svájciak legjobb eredményét az ausztráliai és angliai 4. legjobb átlagidő jelentette, míg a Manor Ausztriában zárt a hatodik helyen a vonatkozó rangsorban.
 

Így teljesítettek 2015-ben a csapatok a boxutcában (az egyes futamokon elért helyezéseik átlaga alapján)





  Csapat Átlagos helyezés Legjobb helyezés Legrosszabb helyezés
1. Mercedes 2,4 1. hely (8x) 6. hely
2. Ferrari 3,2 1. hely (5x) 9. hely (2x)
3. Red Bull 3,9 1. hely (2x) 9. hely (2x)
4. Williams 4,9 1. hely  9. hely
5. Force India 5,1 1. hely 8. hely (2x)
6. McLaren 5,1 1. hely 9. hely
7. Lotus 3,2 2. hely 10. hely
8. Toro Rosso 6,6 2. hely 10. hely
9. Sauber 7,1 4. hely (2x) 10. hely
10. Manor 9,0 6. hely 10. hely (8x)
 

 

(Forrás: telesport.hu)

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.03
Az MG Motor átütő sikert aratott a Román Nemzeti Szuper Szlalom és Elektromos Jármű Bajnokságban. ..
2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....
2024.05.03
Jól szerepelt a marrákesi futam időmérőjén a Hyundai magyar versenyzője. ..
2024.05.03
Salzburgban komoly konfliktusok forrása a parkolás – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.05.03
Visszatérnek a nosztalgiajáratok a fővárosba, ismét megjelennek az utakon és a vágányokon a....
2024.05.03
14 éves a Dacia legsikeresebb modellje, a világszerte szép karriert befutott Duster. Kipróbáltuk a....
2024.05.03
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.03
Noha a hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak....
2024.05.03
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.03
A Nissan családi SUV-jának N-Trek változata a kalandvágyóbb családokat célozza meg. ..