Bosch

A Bosch és a VW Golf az automatizált vezetés szolgálatában

2021.08.04.

A Volkswagen Golf 8 modellel közlekedők minden megtett kilométerrel elősegítik az automatizált vezetés áttörését, ezek a járművek ugyanis a Bosch útazonosításához szolgáltathatnak menet közben információt.

Ez a felhőalapú szolgáltatás a valós forgalomban érzékelők segítségével gyűjtött adatokat használ a többrétegű, nagyfelbontású térképek elkészítéséhez és folyamatos frissítéséhez, ami alapvető fontosságú az egyre magasabb fokon automatizált vezetés számára. - Örömmel készítjük elő partnereinkkel már ma a holnap mobilitásának útját” – hangsúlyozta Dr. Mathias Pillin, a Bosch Cross-Domain Computing Solutions üzletág elnöke.
 
Az autók jövőbeni önálló közlekedéséhez a járművek pozíciójának nagypontosságú digitális térképeken való meghatározása szükséges. Ezt teszi lehetővé a Bosch útazonosítása, amely a radar- és video-érzékelők információit, valamint a járművek mozgási adatait használja fel, hogy az autók helymeghatározását, illetve irányítását szolgáló további szintekkel bővíthesse a jelenlegi navigációs térképeket. Ezek a kiegészítő szintek a jelenleg használt térképformátumokkal kompatibilisek.
 
Míg egyelőre az útazonosítás kezdeti kiépítéséhez generálnak adatokat, a tervek szerint 2023-tól ez a rendszer már az első járműves szolgáltatások formájában is rendelkezésre állhat és folyamatosan újabb információkkal bővülhet. Az újabb térképszintek erősségei különösen a 2-es szintű és afeletti funkciók működésében érzékelhetők, de alacsonyabb fokozatokban, már az 1-es szinttől is kínálnak előnyöket. - Minél több jármű szolgáltat információt, annál nagyobb és megbízhatóbb lesz az automatizált, valamint asszisztensrendszerekkel támogatott vezetés adatbázisa – mutatott rá Dr. Pillin.
 
Ebben a Volkswagen Golf 8 családnak vezető szerepe van Európában, de a tervek szerint további modellek is követik majd. A rendszer működése során a járműflotta környezetérzékelői segítségével menet közben információt gyűjt a különböző objektumokról, például közlekedési táblákról, szalagkorlátokról, útpadkákról vagy épp a forgalmi sávok útburkolati jeleiről. A járművek az adatokat – azaz az egyes térképszintekhez szükséges információt – a Volkswagen felhőszolgáltatásán (VW Cloud) keresztül névtelenül küldik el a Bosch-felhőbe (Bosch Cloud), ahol ezek alapján születik meg az útazonosítás, a valós környezet egyfajta „digitális ikertestvére”.
 
A Bosch útazonosítás rendkívül pontos helymeghatározást tesz lehetővé a járművek számára. A pillanatnyi tartózkodási hely precíz meghatározása érdekében a jármű rendszere valós időben veti össze a környezeti érzékelők által szolgáltatott információkat a digitális ikerrel. Ez az összehasonlítás biztosítja az autók számára, hogy a nagypontosságú térképhez viszonyítva deciméter-pontossággal helyezkedhessenek el az éppen igénybe vett forgalmi sávban. A radar alkalmazása még olyan kedvezőtlen időjárási körülmények között is lehetővé teszi a megbízható lokalizációt, mint a köd, az eső és a hó, amikor a környezet kamerás érzékelése korlátozott vagy akár nem is kivitelezhető.
 
Az útazonosítás az automatizált vezetésű járművek kényelmesebb és biztonságosabb oldal- és hosszirányú irányítását is lehetővé teszi, mivel nemcsak a környezeti objektumokról tartalmaz információt, hanem az útgeometriáról, a forgalmi sávok vonalvezetéséről, a közlekedési táblákról, illetve a sebességkorlátozásokról, sőt az egyes helyekre jellemző vezetési stílusról is. Hogyan közelít meg az ember egy kanyart, mikor lép a fékre útkereszteződéshez közeledve vagy épp hogyan vált sávot a bekanyarodáshoz?
 
A szolgáltatás olyan mozgási adatokat használ fel ezek megválaszolására, mint a sebesség, a kormányzási szög és a kerékfordulatszám. Ezeket az információkat az útazonosítás a jövőben a járművek rendelkezésére bocsáthatja, így támogatja az automatizált vezetés lehető legtermészetesebb, legkényelmesebb és legbiztonságosabb élményét – a Bosch és a Volkswagen pedig minden egyes megtett kilométerrel közelebb kerül ennek a megvalósításához.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....