Pedig 2011 december 19-én, amikor a Malaguti gyár faláról még a hosszú évtizedekig megszokott óriás reklámfeliratot is eltávolították, hogy csökkentsék a kiadásokat, nem sokan hittek Bologna kedvenc motormárkájának jövőjében. Annak ellenére sem, hogy a Malaguti menedzsmentje egyébként már a nyolcvanas évek végétől mindent elkövetett a hatékonyság növelése érdekében: olyan típusú közös gyártási szinergiákat, alkatrész cseréket szerveztek a Yamaha-Minarelli, a Piaggio, a Keeway, vagy éppen a Sachs márkákkal, amelyek még egy mai "modern" közgazdász szemével is trendi gazdasági hatékonyság növelési eszköznek számítana.
De mind hiába: a Mosquito, az Express, a Gransport, az Olympique, a Fifty, vagy éppen a Phantom sikertípusokat felvonultató, a gyorsasági motorkerékpáros világbajnokság 125 köbcentis kategóriájában - többek között Talmácsi Gáborral - sikereket elérő brand áldozatául esett a gazdasági válság után hirtelen Európára szakadt globalizációnak.
Paradox módon, ami mégis happy-end-é változtatja a Malaguti történetét, az éppen a globalizáció piacait, szinergiáit és hatékonysági-kooperációs lehetőségeit remek érzékkel kihasználó kremsi székhelyű KSR GROUP feltűnése.
Képre kattintva galéria nyílik!
Az osztrák cégcsoport talán az utolsó pillanatok egyikében, a motor és robogógyártóból alkatrész lerakattá degradálódott Malaguti cég megvásárlásával visszarántotta a lejtőről a nem csak szebb napokat, de gyönyörűszép évtizedeket látott márkát és "Spirit of Bologna" szlogent zászlajára tűzve kezdte el megtervezni a Malaguti reneszánszát.
Mára a KSR GROUP égisze alatt sport, street, supermoto, enduro, adventure, city kínálattal, az olasz divat legjobb hagyományait követve, lenyűgöző szépségű és innovatív, ugyanakkor megfelelő minőségbiztosítással legyártott magas minőségű és vonzó ár-érték arányú kínálattal tért vissza a globális motorkerékpár piac versenyzői közé. Szintén szimpatikus, hogy - követve a Malaguti hagyományait - kifejezetten a kisebb kategóriák, stílusos, divatos és sokoldalú járműveit helyezi előtérbe a Bolognaiból, bolognai-kremsivé vált nagyhírű kis márka.
Merthogy a Malaguti soha nem volt egy világnagyságra törekvő gigamárka, amely az erőltetett növekedés és az egyre nagyobb motorméret fétisében tervezte volna a jövőt. A Malaguti, a bolognai, majd az olasz, majd az európai fiatalok - és örökifjak - egyik kedvenc kis divatos, sportos motorkerékpár és robogómárkája volt. Malagutival mindig azok jártak, akik kicsit kitűnni, különlegesnek, vagy akár különcnek lenni és látszani vágytak.
Képre kattintva galéria nyílik!
Bologna szellemisége, Krems kreativitása és a globális piac leghatékonyabb, kedvező árú és precíziós gyártókapacitásai most viszont nyitnak egy vadonatúj távlatot a motorkerékpár ipar kis olasz ékszere számára. Ha minden jól sikerül a Malaguti továbbra is lehet, a különleges, stílusos vagy akár különc emberek divatos kétkerekű közlekedési eszköze csak éppen nem egy országban, sőt nem csak egy kontinensen. Márpedig ha valaki a globális motorkerékpár ipar különcévé válik, az bizony már üzleti sikernek sem rossz opció...
Mindenesetre Magyarországra már megérkezett a Malaguti és ahogy a hazai importőr cég - ksr.hu - tulajdonosától, Horváth Tamástól megtudtuk: itthon már reneszánszukat élik a Bologna szellemében, Krems kreativitásával - és precizitásával - újjászületett Malagutik.