Malaguti

Bologna szellemisége, Krems kreativitása élesztette újjá a Malagutit

2021.10.11.

Nem tudom, hogy Antonino Malaguti, a később világhírűvé, és az egyik kétkerekű olasz jármű, és divatikonná vált olasz motorkerékpár márka bolognai alapítója, tudta-e hol van Krems városa.  Annyi azonban bizonyos, hogy Antonino örököse, a Malaguti család ma élő tagjai bizonyosan közelebbről is megismerték a festői Wachau Duna völgy egyik legszebb települését Krems-et, hiszen a világ szinte minden táján jól csengő nevű motorkerékpár gyártó második aranykora, 2018-ban, a nem kevésbé patinás, de kevésbé közismert osztrák cég, a KSR Group hathatós közreműködésével ott kezdődött.

Pedig 2011 december 19-én, amikor a Malaguti gyár faláról még a hosszú évtizedekig megszokott óriás reklámfeliratot is eltávolították, hogy csökkentsék a kiadásokat, nem sokan hittek Bologna kedvenc motormárkájának jövőjében. Annak ellenére sem, hogy a Malaguti menedzsmentje egyébként már a nyolcvanas évek végétől mindent elkövetett a hatékonyság növelése érdekében: olyan típusú közös gyártási szinergiákat, alkatrész cseréket szerveztek a Yamaha-Minarelli, a Piaggio, a Keeway, vagy éppen a Sachs márkákkal, amelyek még egy mai "modern" közgazdász szemével is trendi gazdasági hatékonyság növelési eszköznek számítana. 

 
De mind  hiába: a Mosquito, az Express, a Gransport, az Olympique, a Fifty, vagy éppen a Phantom sikertípusokat felvonultató, a gyorsasági motorkerékpáros világbajnokság 125 köbcentis kategóriájában - többek között Talmácsi Gáborral - sikereket elérő brand áldozatául esett a gazdasági válság után  hirtelen Európára szakadt globalizációnak. 
 
Paradox módon, ami mégis happy-end-é változtatja a Malaguti történetét, az éppen a globalizáció piacait, szinergiáit és hatékonysági-kooperációs lehetőségeit remek érzékkel kihasználó kremsi székhelyű KSR GROUP feltűnése. 
 
Képre kattintva galéria nyílik!
 
Az osztrák cégcsoport talán az utolsó pillanatok egyikében, a motor és robogógyártóból alkatrész lerakattá degradálódott Malaguti cég megvásárlásával visszarántotta a lejtőről a nem csak szebb napokat, de gyönyörűszép évtizedeket látott márkát és "Spirit of Bologna" szlogent zászlajára tűzve kezdte el megtervezni a Malaguti reneszánszát.
 
 Mára a KSR GROUP égisze alatt sport, street, supermoto, enduro, adventure, city kínálattal, az olasz divat legjobb hagyományait követve, lenyűgöző szépségű és innovatív, ugyanakkor megfelelő minőségbiztosítással legyártott magas minőségű és vonzó ár-érték arányú kínálattal tért vissza a globális motorkerékpár piac versenyzői közé. Szintén szimpatikus, hogy - követve a Malaguti hagyományait - kifejezetten a kisebb kategóriák, stílusos, divatos és sokoldalú járműveit helyezi előtérbe a Bolognaiból, bolognai-kremsivé vált nagyhírű kis márka.
 
Merthogy a Malaguti soha nem volt egy világnagyságra törekvő gigamárka, amely az erőltetett növekedés és az egyre nagyobb motorméret fétisében tervezte volna a jövőt.  A Malaguti, a bolognai, majd az olasz, majd az európai fiatalok - és örökifjak - egyik kedvenc kis divatos, sportos motorkerékpár és robogómárkája volt. Malagutival mindig azok jártak, akik kicsit kitűnni, különlegesnek, vagy akár különcnek lenni és látszani vágytak. 
 
 
Képre kattintva galéria nyílik!
 
Bologna szellemisége, Krems kreativitása és a globális piac leghatékonyabb, kedvező árú és precíziós gyártókapacitásai most viszont nyitnak egy vadonatúj távlatot a motorkerékpár ipar kis olasz ékszere számára. Ha minden jól sikerül a Malaguti továbbra is lehet, a különleges, stílusos vagy akár különc emberek divatos kétkerekű közlekedési eszköze csak éppen nem egy országban, sőt nem csak egy kontinensen. Márpedig ha valaki a globális motorkerékpár ipar különcévé válik, az bizony már üzleti sikernek sem rossz opció...
 
Mindenesetre Magyarországra már megérkezett a Malaguti és ahogy a hazai importőr cég - ksr.hu  - tulajdonosától, Horváth Tamástól megtudtuk: itthon már reneszánszukat élik a Bologna szellemében, Krems kreativitásával - és precizitásával - újjászületett Malagutik. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
Komoly bírságra számíthat, aki elfeledkezik arról, hogy február 1-től kizárólag a 2025-re érvényes....
2025.01.27
Két újabb könyv jelent meg Horváth Edéről, a Rába Vagon és Gépgyár (MVG) hajdanvolt vezetőjéről,....
2025.01.27
A Toyota úttörő modellje, az 1997 óta világszerte 5 modellgeneráción át több mint 5,3 millió....
2025.01.27
Túlfutott a tilos jelzésen egy vonat hétfőn Fótnál, a vizsgálat ideje alatt egy szakaszon szünetel....
2025.01.27
Kétféle csoport alakult a CO2 kvóta vásárlás köré: az egyiket a Tesla, a másikat a Mercedes....
2025.01.27
Veszélyes vagy káros lehet ezeket a dolgokat a hidegben a kocsiban hagyni, Tóbiás és Balambér....
2025.01.27
Fény és árnyék: az ausztriai fuvarozó és szállítmányozó cégek teljesítményét nem lehet egyértelműen....
2025.01.27
Ünnepélyes keretek között aláírt együttműködési megállapodással indult hivatalosan útjára a Magyar....
2025.01.27
Története során először került fel a győri Széchenyi István Egyetem a Times Higher Education....
2025.01.27
Sébastien Ogier a saját rekordját döntötte meg azzal, hogy tizedszerre aratott győzelmet Monte-....