autósport
Az már közhely, hogy a magyar pálya népszerű a világ pilótái között, nem véletlenül szerepel 1986-os átadása óta állandóan a Forma 1 naptárban. A Hungaroringen rendszeresek a GT Open és TCR Europe futamok, a hétvégén együtt rajtolt velük a TCR World Tour mezőnye.
Klasszikus motorhangot élvezhettek a nézők a legnépesebb – több mint harminc autós – International GT Open mezőny indulásakor: az immár 18 éves sorozat a Hungaroringen kétszer hatvanperces futammal és gördülőrajttal kezdődött. Minden kategóriában izgalmas GT3-as versenyautók szerepeltek: Aston Martinok, Audik, Ferrarik, Lamborghinik, McLarenek, Mercedesek és Porschék.
Az izgalmas csatákat hozó döntő futam az utolsó kanyarban és az utolsó másodpercekben dőlt el, a győzelmet a Lamborghini Huracan Evo2-est vezető Maximilian Paul-Pierre-Chovet páros szerezte meg, az Oregon Teamnek.
A TCR első futamát Yann Ehrlacher nyerte, Michelisz Norbi ötödik helyen rajtolt és hatodikként fejezte be a futamot, csapattársa, Mikel Azcona harmadik lett.
A GT Open az utolsó kanyarban dőlt el, a TCR mezőnyében induló és a TCR World Tour sorozatát addig vezető Michelisz Norbert második versenyét gyorsan megpecsételte a fordított rajtrácsos második futam, melynek első kanyarja igazi daráló lett. Norbi a hatodik rajtkockából rajtolt, négy hellyel legfőbb riválisa, Yann Ehrlacher előtt, mindketten 179 ponttal álltak a tabella élén.
A pole-pozíciós Dusan Borkovics gyorsan elvesztette pozícióját a jobban rajtoló Thed Björkkel szemben, a szerb versenyzőt Frederic Vervisch és Santiago Urrutia is támadta, utóbbi alaposan meglökte, sőt, gázelvétel nélkül tolta, emiatt Borkovics autója éppen Michelisz elő került. Az ütközéstől a 105-ös Hyundai Elantra pilótája életveszélyesen szembe került a mezőnnyel, a többség el tudta kerülni, de Viktor Davidovszkij eltalálta, ezután a macedón versenyzőt is újabb ütés érte. A balesetsorozatba a mezőny másik magyar pilótája, Losonczy Levente is belekeveredett. Személyi sérülés nem történt, de az autók alaposan megsínylették a kínai csapat uruguayi pilótájának akcióját.
Ezután Davidovszkij alaposan összetört Audija mozgásképtelenül állt a pályán, Michelisz kicsorgott a bokszba, ahol egy gyors reparálás után visszament a pályára, de egy kör után ismét szerelni kellett az Elantrát.
Az Audi mentése miatt a mezőny a biztonsági autó mögött körözött, a BRC csapat szerelői a hátsó futómű további javítása és alkatrészcseréje után újra összerakták a Hyundai Elantrát, így Norbi ismét ringbe szállhatot, hogy előbbre jusson a 19 autóra fogyatkozott mezőnyben, ezzel is megtisztelve a lelkes hazai közönséget.
A negyedik kör végén indult újra a 13-ról 15 körre növelt verseny, melyet végül Ted Björk magabiztosan nyert, ezzel a 2017-es világbajnok megszerezte a TCR World Tour hétvége és a Lynk & Co második győzelmét.
A 12-ik helyről induló Rob Huff végigelőzte a mezőnyt, aztán a csapattárs Vervisch elengedte, így második lett, megelőzve az ütközéseket okozó Urrutiát, aki áthajtásos büntetést kapott, így kiesett a harcból. Közben a dobogós harmadik helyéért csatázott Vervisch, Mikel Azcona, Nestor Giralami és Yann Ehrlacher, végül ebben a sorrendben futottak be. Az ütközések miatt kétszer is bokszba hajtó Michelisz 16 pontos hátrányba került a hatodik helyre befutó Ehrlacher-val szemben.
Ennyi volt a hétvége szöveges krónikája, most következzen még több kép.
Fotók: Boros Jenő
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!